Постоянные читатели

on Leave a Comment

KEGEMBIRAAN SEBENAR BUKAN DI SINI

Tadi bawak adik gi tengok wayang citer 'Hotel Transylvania'. Boleh tahan gak harga tiket sebab 3D. Tu pun dia dapat harga murah sikit sebab bebudak. Bernafas la sikit aku hehe. Tengah tengok filem ni tiba-tiba datang pulak ilham nak menulis kat blog. Berkenaan tajuk kat atas tu, aku cuma nak memetik kata-kata seorang ustazah yang penah ajar aku suatu masa dahulu, untuk dikongsikan bersama saudara-saudari, muslimin muslimat wa akhi wa ukhti . Aku cuba bagi simple maksud kata-kata ustazah aku ni. Dia kata, kegembiraan yang kita alami bukanlah kegembiraan sebenar. Yang kita alami di dunia ini hanyalah ketenangan. Maksud ustazah aku ialah, kegembiraan sebenar kita ialah apabila kita berada 'di sana' nanti.(tu pun kalau kita tergolong dalam golongan orang-orang yang berjaya dalam erti kata sebenar la) Sebagai info,aku ni seorang yang tak penah gi clubbing, hiburan konsert pun jarang dan sebagainya. Dalam hidup aku boleh dikira berapa kali aku pegi tengok konsert. Biasanya tengok live, dari TV je. Bukan nak tunjuk baik. Kalau ikut hati nak juga cuba clubbing macam orang-orang yang penah . Naluri manusia aku ingin mencuba sebab nak try rasa keseronokannya . Tapi sebab semua tu sia-sia dan tak mendatangkan pahala, rugi pulak rasanya kalau mencuba. Lebih teruk kalau ia menjadi 'stepping-stone' ke arah yang berlawanan untuk diri aku. So aku terfikir, orang-orang yang hidupnya sentiasa dengan hiburan, konsert, dan juga orang-orang bukan Islam yang mencari hiburan di bar-bar dan sebagainya.Adakah mereka ni benar-benar gembira? Pada aku jawapannya memang Ya, tidak dinafikan. lagipun majoriti mereka mempercayai hidup hanya sekali, oleh itu rugi la kalau tak berhibur sehabis mungkin. Akan tetapi ada seperkara yang orang-orang bukan Islam termasuk orang-orang Islam tetapi belum menerima hidayah ni tak boleh terlepas ialah, sejauh mana pun kegembiraan yang mereka rasai, ianya tidak akan kekal lama. Omputih cakap 'not last long'. Contohnya begini, Michael amat tertekan dengan kerja yang banyak di pejabat, lalu Michael mengambil keputusan untuk melupakan seketika hal dipejabat dengan menghabiskan masa di bar bersama rakan-rakan beliau selepas waktu kerja. Untuk seketika Michael memang langsung lupa tekanan yang beliau hadapi, walaubagaimanapun keesokan harinya beliau masih menghadapi perkara yang sama iaitu tekanan di tempat kerja. Ini juga berlaku kepada kita tetapi mungkin kita mengatasinya dengan cara masing-masing. Oleh itu pada aku, jika gembira itu hanya sementara, tidak bermaknalah kegembiraan itu. Lebih baik kita berasa tenang kerana ketenangan sahajalah kegembiraan sebenar yang kita ada di dunia ini.

0 comments:

Отправить комментарий

Sebarang komen membina adalah di alu-alukan.

Технологии Blogger.

Start Backlink Code

jubah murahFree Automatic Backlink

Entertainment Blogs
Entertainment blogs


tanda




Backlink Checker SEO Tool by monitorbacklinks.com
link directory


Submit your website to 20 Search Engines - FREE with ineedhits!
SEO Services

link directory
Blogs Directory

Blogarama - The Blog Directory
Photobucket


Blogged.my
My Ping in TotalPing.com





Feedage Grade A rated





Ping your blog, website, or RSS feed for Free

Search Engine


web directory
chrisrossell Blog
HQ Arts BlogsHQ Arts Blogs
Directory submission Test your Internet connection speed at Speedtest.net

pgrnk n ppp


Page Rank


В этом гаджете обнаружена ошибка

fdbrnr

Masukkan email anda untuk mendapatkan tips rahsia buat duit dengan internet.:

Sinopsis, Review, Informasi

ntwkblg