Постоянные читатели

on Leave a Comment

A PART OF MY LIFE STORY

Bunyi salakan anjing, jalan lengang, sekali-sekala bunyi moto. Itulah suasana waktu malam kat kawasan rumah aku. Aku boleh tengok dari balkoni rumah aku je. Tapi sebenarnya aku segan nak duduk lama-lama kat balkoni sebab ada orang yang boleh nampak aku dari setiap sudut. Mana tau kot-kot ada yang tengah main teropong kat flat nun jauh lebih kurang 0.5km dari rumah aku. Sini macam-macam bangsa ada. Melayu,Indon, India, Cina, pendek kata semua lah ada. Aku tinggal sini dah lama gile. Sejak usia aku 4 tahun, lebih kurang 25 tahun yang lalu. Baris rumah aku dan depan rumah adalah fasa yang pertama sejak perumahan ni dibina. Sekarang dah taraf bandar. Tapi yang masih mengekalkan sentimental value adalah padang yang kat belakang rumah. Dulu hanya sebuah padang rumput. Dah bertahun macam tu. Cuma baru-baru ni dalam tahun ni jugak ia telah dinaiktaraf menjadi sebuah tempat beriadah yang sangat cantik. Ada jogging dan trek basikal. Kemudian selepas padang tu ada sungai dan selepas sungai tu pula ada lagi satu jogging trek, kemudian ada sungai lagi dan ada lagi satu jogging trek juga. Semua sekali 3 la. Tapi yang paling orang ramai guna adalah kat jogging trek yang baru buat dengan yang nombor 2. Nombor 2 jogging trek dia istimewa sikit sebab ia gabungan satu jogging trek bulat dan lurus. Kalau dari jogging trek bulat nak masuk yang lurus tu kena la lalu bawah satu jambatan sebab ada sungai kat situ. Dulu mase aku kecik-kecik arwah abah selalu bawak aku ngan adik-adik gi main kat kawasan jogging trek ni sebab dulu sini adalah sebuah taman permainan. Syukur kerana kawasan ni tidak ditelan oleh arus pembangunan malah dilakukan penambahbaikan lagi dari masa ke semasa.

0 comments:

Отправить комментарий

Sebarang komen membina adalah di alu-alukan.

Технологии Blogger.

Start Backlink Code

jubah murahFree Automatic Backlink

Entertainment Blogs
Entertainment blogs


tanda




Backlink Checker SEO Tool by monitorbacklinks.com
link directory


Submit your website to 20 Search Engines - FREE with ineedhits!
SEO Services

link directory
Blogs Directory

Blogarama - The Blog Directory
Photobucket


Blogged.my
My Ping in TotalPing.com





Feedage Grade A rated





Ping your blog, website, or RSS feed for Free

Search Engine


web directory
chrisrossell Blog
HQ Arts BlogsHQ Arts Blogs
Directory submission Test your Internet connection speed at Speedtest.net

pgrnk n ppp


Page Rank


В этом гаджете обнаружена ошибка

fdbrnr

Masukkan email anda untuk mendapatkan tips rahsia buat duit dengan internet.:

Sinopsis, Review, Informasi

ntwkblg