Aku ni minat gile lagu-lagu yang berentak rap campur pop. Ala-ala indie gitu. Contohnya macam lagu 'lighters' dari Bruno Mars feat. Eminem . Memang terbaik... So hari ni citer dia aku and family akan ke kampung tempat kelahiran aku lebih kurang hampir 30 tahun yang lalu.'Lebih kurang hampir' ingat perkataan tu. Perbendaharaan kata baru. Maksudnya lebih kurang dan mungkin juga hampir 30.(Acah je, DBP pun takde kuarkan perkataan ni). OK lah, stop melalut. So , tujuan kami kesana adalah bagi meraikan perkahwinan sepupu aku yang paling tua di kalangan sepupu-sepupu yang ada dari sebelah mak aku. Dan yang nak diceritakan di sini adalah, akulah yang telah terpilih untuk 'mengapit' nya. Wow! tak sangka , sebabnya semalam dah la baju melayu untuk aku pakai mengapit hilang tah ke mana, tercari-cari aku sampai tersimpul urat dalam tengkorak aku Itu la yang paling aku menyampah iaitu 'mencari benda yang dah memang confirm hilang' . Ape kaitan antara pengapit dan baju hilang ye tak? Entah la, cumanya aku heran, cane baju tu boleh hilang . Pagi ni pulak, oleh kerana kunci kereta mak aku pun hilang, orang yang nak masuk Homestay pun jadi lambat sebab kunci homestay ada dalam kete tu. Abis semua plan jadi lambat. LETEYYYYY....baru teringat semalam bunyi benda jatuh mase aku nak ubah seluar. itu la kunci kete. memang dah takdir dan aku tak tau ape hikmahnya. yang aku tau semua plan akan jadi lambat dan kepala pening, jantung pam lagi laju, darah tinggi. Sebab tu la antara perkara yang aku paling menyampah adalah 'rushing'! Oh ya, semalam aku mimpi ex aku. Dalam mimpi tu mak dia layan aku dengan baik. dan aku pun ambik hati bakal mak mertua aku yang tak kesampaian tu macam mak aku sendiri, mungkin lebih dari mak sendiri. Tapi yang aku paling ingat tentang mimpi tu, aku menangis dan air mata aku mencurah-curah sehingga membasahi leherku. Siap menitik-menitik macam peluh. Memang aku menangis gile dalam mimpi aku tu. Dah habis nangis, sambung lagi. Dan seterusnya, sampai nak sembab mata aku. Apa makna mimpi aku ni agaknya

评论

此博客中的热门博文

Maksud Kod Di Penyata Resit ATM

Tarikh Tayangan Filem Melayu Terbaru

Pesan Dari Tuhan (Cereka Ahad TV3)