Tah kenapa semalam aku mimpi aku ambil SPM balik. Pastu aku antara sedar dengan tak yang aku memang dah ambik SPM, tapi aku tak pasti kenapa aku kena ambil lagi sekali. Tapi aku rasa, tu la peluang untuk aku ubah keputusan SPM aku menjadi lebih baik. Tapi malangnya, walaupun aku teramat 'confident' menjawab soalan peperiksaan Bahasa Melayu tu secara objektif, aku tak sempat menghabiskan 5 soalan terakhir kerana Pak Guard yang jaga exam aku tu dia pegi ambik kertas aku. Ape yang dia nak tengok pun tak tau. Lame pulak tu dia pegang sampai waktu exam pun tamat. Frust gile. Lepas tu tiba-tiba aku kat tempat lain pulak. Mase tu 'kitorang' baru dapat duit .Banyak helai jugak duit RM 50 sorang dapat. Pastu tiba-tiba aku kat tempat lain lagi.(Mungkin sebab aku terjaga dan sambung tido balik) . Aku mimpi aku kerja balik kat tempat lama aku. Walaupun sistem dah banyak berubah, tapi aku kerja juga. Dan pelanggan yang selalu datang , diorang tak pulak tanya aku. Sebabnya aku ingat diorang tau yang aku dah berenti. Ofis mate yang aku bengang gila tu, dah tak sewel lagi. Aku boleh tanya dia pasal sistem yang dah tukar tu. Dia jawap tapi aku tak dengar. AKu tanya balik. Pastu aku tak dengar jugak, aku tanya balik. Dia pun bagitau .Aku tak faham jugak...dan tak berapa dengar apa dia cakap. Tapi aku cuba juga.

评论

此博客中的热门博文

Maksud Kod Di Penyata Resit ATM

Tarikh Tayangan Filem Melayu Terbaru

Pesan Dari Tuhan (Cereka Ahad TV3)