博文

目前显示的是 六月, 2013的博文

Babbling PJ

PENGEMBARA JALANAN hari ini menduduki peperiksaan akhir. Rase soalan tu tak susah sangat, tapi keputusannya kelak PJ tak pasti. PJ penah ambil satu paper tu dan PJ macam tak bape confident jawab sebab PJ langsung tak study 'time' tu sebab tak cukup masa. Tapi sebab telah tertulis bahawa PJ akan lulus dengan mendapat keputusan A untuk paper tu. PJ bersyukur pada Allah .

Walaubagaimanapun PJ penah juga dapat paper yang PJ rasa confident dan agak selesa menjawabnya, namun sekali lagi, kerana kuasa takdir yang telah menentukan, untuk paper tu keputusan PJ kurang memuaskan.

Memang semua perkara yang tak terduga boleh berlaku dalam hidup kita. Tak mustahil kan?

Minda mimpi separa sedar dan ruang

Pernah tak korang mimpi pergi tempat lama korang. Confirm la penah kan? Tapi penah tak korang mimpi tempat lama korang tu lain dari tempat yang korang penah pegi dalam alam nyata? Aku selalu mimpi camtu. Mesti tempat tu akan lain dan perbezaan tempat tersebut amat ketara sekali. Korang rasa kenapa jadi camtu?

Ni teori aku je la kan. Sebenarnya tempat lama yang kita melawat di dalam mimpi kita tu berubah sebab minda separa sedar kita sendiri yang cipta ruang tersebut. Dan yang lebih menarik lagi, ruang tersebut akan kekal di dalam minda separa sedar menyebabkan kita mungkin bermimpi pergi ke tempat tersebut lagi sekali pada masa akan datang.

Aku tak tau nape jadi camtu tapi itulah pengalaman mimpi yang penah aku alami.

Bakat terpendam Brad Pitt

图片

Adakah marah seorang perempuan sama bahaya dengan marah seorang lelaki?

Secara amnya memang sama bahaya sebab perempuan juga manusia seperti lelaki. Sebagai contoh, jika marah seorang lelaki mampu mengakibatkan kecederaan kepada orang yang dimarahinya, perempuan pula apa kurangnya.

Kita tidak bercakap soal perempuan adalah makhluk yang penuh kelembutan dan kasih sayang atau sebagainya kerana terbukti tak semua perempuan seperti itu. Berapa banyak kes pembuangan bayi, penderaan dan sebagainya yang dilakukan oleh golongan perempuan, menunjukkan ada juga perempuan yang memang tidak berhati perut.

Persoalan yang mungkin timbul adalah, patutkah hukuman yang diterima setimpal dengan hukuman yang dikenakan terhadap lelaki atas kesalahan yang sama? Pada pandangan saya, jika dalam kes ini, ianya memang patut dilaksanakan hukuman pada kadar yang sama. Sebabnya dalam hukum hudud sebagai contoh, jika 100 kali sebatan ke atas penzina lelaki yang belum berkahwin , penzina wanita yang belum berkahwin juga akan menerima 100 kali sebatan . Jadi tiada sebarang pertikaian d…

Cara mengelakkan mimpi buruk menurut sains

图片
Walaupun mimpi buruk yang lebih biasa dilihat pada kanak-kanak, sekurang-kurangnya separuh daripada orang dewasa mempunyai mimpi ngeri sekali-sekala. Malah, antara 2 dan 8 peratus daripada orang dewasa sering mengalami mimpi buruk.
Apakah mimpi buruk?Mimpi buruk adalah jelas, impian mengganggu yang biasanya membangunkan anda dari tidur. Mereka yang paling sering berlaku semasa REM (Rapid Eye Movement) tidur, satu masa apabila otak anda bekerja keras di pemprosesan emosi, ingatan dan kognisi. Walaupun kita bermimpi di peringkat lain tidur, bermimpi yang paling cenderung untuk berlaku semasa tidur REM. Kami juga tinggal dalam tidur REM lagi sebagai malam berlalu, membawa kepada lebih mimpi ngeri yang berlaku di tempat ketiga terakhir malam.
MORE: Tidur Selesa di Cuaca Jadi
Mimpi buruk adalah berbeza daripada ketakutan malam. Ketakutan malam biasanya berlaku dalam ketiga pertama malam dan pesakit membangunkan dengan menjerit dan rupa ketakutan. Walau bagaimanapun, pesakit biasanya …

Syndication

try test cube. halo? ape khabar? OK?

try test cube. pegi mane ?

try, error, right

AWESOME! Boleh tak korang bunuh nyamuk macam ni??

图片

Wanita dalam hidup Brad Pitt

图片
Beberapa orang wanita di dalam gambar di bawah memang ada kaitan dengan aktor Brad Pitt. Walaubagaimanapun, sebahagian besar hanyalah gembar-gembur pihak media. Gambar yang hanya menunjukkan hanya seorang wanita di dalamnya adalah yang paling kuat menunjukkan bahawa ianya adalah sekadar gosip.

Ini adalah gambar Brad Pitt dan isterinya, Angelina Jolie. Juga merupakan anak kepada aktor Jon Voight.

Christinna Applegate. Mungkin sekadar gosip kerana hubungan mereka hanya sebagai rakan sekerja dalam bidang lakonan.
Mereka dikatakan pernah bertunang, namun dikatakan Gwyneth Paltrow belum bersedia untuk  ke peringkat yang seterusnya. Dia kini merupakan isteri kepada penyanyi kumpulan Coldplay, Chris Martin dan mereka mempunyai cahaya mata.
Jennifer Aniston juga pernah menjalin hubungan dengan Brad Pitt suatu ketika dulu.
Julliette Lewis, antara kekasih terawal Brad Pitt sebelum Gwyneth Paltrow mahupun Jennifer Aniston.

Bunuh diri tapi tak mati

图片

Pakai tudung tapi telanjang

图片

Top 10 Negara paling seronok didiami

Penduduk Switzerland adalah yang paling berpuas hati dengan kehidupan mereka, menurut laporan yang lebih baik Kehidupan Indeks terbaru, dikeluarkan minggu ini oleh Pertubuhan bagi Kerjasama Ekonomi dan Pembangunan (OECD). Switzerland telah naik ke tempat tinggi, menghentam Denmark ke kelima. Bagi tahun ketiga, Amerika Syarikat gagal untuk membuat 10 teratas, manakala negara-negara seperti Kanada, Mexico dan negara-negara Scandinavia lakukan.
Indeks Kehidupan yang lebih baik kadar 36 negara-negara OECD dalam 11 bidang yang bertujuan untuk meliputi setiap aspek kehidupan. OECD melihat perumahan, pendapatan, pekerjaan, pendidikan, masyarakat, alam sekitar, penglibatan sivik, kesihatan, keselamatan, keseimbangan kerja-kehidupan dan kepuasan hidup. 24/7 Wall St mengkaji Indeks Kehidupan yang lebih baik dan kedudukan negara-negara berdasarkan ukuran kepuasan hidup semata-mata. Ini adalah 10 negara yang penduduk yang paling berpuas hati dengan kehidupan mereka.
[More dari 24/7 Wa…