Search (Don't Edit)

Постоянные читатели

Babbling PJ

PENGEMBARA JALANAN hari ini menduduki peperiksaan akhir. Rase soalan tu tak susah sangat, tapi keputusannya kelak PJ tak pasti. PJ penah ambil satu paper tu dan PJ macam tak bape confident jawab sebab PJ langsung tak study 'time' tu sebab tak cukup masa. Tapi sebab telah tertulis bahawa PJ akan lulus dengan mendapat keputusan A untuk paper tu. PJ bersyukur pada Allah .

Walaubagaimanapun PJ penah juga dapat paper yang PJ rasa confident dan agak selesa menjawabnya, namun sekali lagi, kerana kuasa takdir yang telah menentukan, untuk paper tu keputusan PJ kurang memuaskan.

Memang semua perkara yang tak terduga boleh berlaku dalam hidup kita. Tak mustahil kan?

Minda mimpi separa sedar dan ruang

Pernah tak korang mimpi pergi tempat lama korang. Confirm la penah kan? Tapi penah tak korang mimpi tempat lama korang tu lain dari tempat yang korang penah pegi dalam alam nyata? Aku selalu mimpi camtu. Mesti tempat tu akan lain dan perbezaan tempat tersebut amat ketara sekali. Korang rasa kenapa jadi camtu?

Ni teori aku je la kan. Sebenarnya tempat lama yang kita melawat di dalam mimpi kita tu berubah sebab minda separa sedar kita sendiri yang cipta ruang tersebut. Dan yang lebih menarik lagi, ruang tersebut akan kekal di dalam minda separa sedar menyebabkan kita mungkin bermimpi pergi ke tempat tersebut lagi sekali pada masa akan datang.

Aku tak tau nape jadi camtu tapi itulah pengalaman mimpi yang penah aku alami.

Bakat terpendam Brad Pitt


Adakah marah seorang perempuan sama bahaya dengan marah seorang lelaki?

Secara amnya memang sama bahaya sebab perempuan juga manusia seperti lelaki. Sebagai contoh, jika marah seorang lelaki mampu mengakibatkan kecederaan kepada orang yang dimarahinya, perempuan pula apa kurangnya.

Kita tidak bercakap soal perempuan adalah makhluk yang penuh kelembutan dan kasih sayang atau sebagainya kerana terbukti tak semua perempuan seperti itu. Berapa banyak kes pembuangan bayi, penderaan dan sebagainya yang dilakukan oleh golongan perempuan, menunjukkan ada juga perempuan yang memang tidak berhati perut.

Persoalan yang mungkin timbul adalah, patutkah hukuman yang diterima setimpal dengan hukuman yang dikenakan terhadap lelaki atas kesalahan yang sama? Pada pandangan saya, jika dalam kes ini, ianya memang patut dilaksanakan hukuman pada kadar yang sama. Sebabnya dalam hukum hudud sebagai contoh, jika 100 kali sebatan ke atas penzina lelaki yang belum berkahwin , penzina wanita yang belum berkahwin juga akan menerima 100 kali sebatan . Jadi tiada sebarang pertikaian dari segi hukum Allah dalam hal ini.

Anda pula bagaimana? Ada sebarang pandangan lain?

Cara mengelakkan mimpi buruk menurut sains


Walaupun mimpi buruk yang lebih biasa dilihat pada kanak-kanak, sekurang-kurangnya separuh daripada orang dewasa mempunyai mimpi ngeri sekali-sekala. Malah, antara 2 dan 8 peratus daripada orang dewasa sering mengalami mimpi buruk.
Apakah mimpi buruk?Mimpi buruk adalah jelas, impian mengganggu yang biasanya membangunkan anda dari tidur. Mereka yang paling sering berlaku semasa REM (Rapid Eye Movement) tidur, satu masa apabila otak anda bekerja keras di pemprosesan emosi, ingatan dan kognisi. Walaupun kita bermimpi di peringkat lain tidur, bermimpi yang paling cenderung untuk berlaku semasa tidur REM. Kami juga tinggal dalam tidur REM lagi sebagai malam berlalu, membawa kepada lebih mimpi ngeri yang berlaku di tempat ketiga terakhir malam.
MORE: Tidur Selesa di Cuaca Jadi
Mimpi buruk adalah berbeza daripada ketakutan malam. Ketakutan malam biasanya berlaku dalam ketiga pertama malam dan pesakit membangunkan dengan menjerit dan rupa ketakutan. Walau bagaimanapun, pesakit biasanya mempunyai sangat sedikit untuk tidak mempunyai ingatan peristiwa dan apa yang mungkin telah menimbulkan ia. Mimpi ngeri, di sisi lain, biasanya berlaku pada lewat malam dan menyedarkan pesakit dengan ingat jelas impian membimbangkan. Satu peraturan yang baik ibu jari untuk membezakan antara kedua-dua acara adalah untuk melihat siapa yang lebih tertekan pada waktu pagi-pesakit atau pemerhati.
Mimpi buruk kronik boleh menghancurkan malapetaka di kedua-dua tidur waktu malam dan berfungsi siang hari. Mimpi buruk membawa kepada peningkatan tekanan siang dan menurun sumber untuk menanganinya. (Atau sebab) Mereka boleh memburukkan kemurungan dan keresahan. Hasilnya, lebih banyak tekanan pada siang hari boleh membawa kepada lebih mimpi ngeri pada waktu malam. Dan lebih mimpi buruk membawa kepada insomnia, kurang tidur dan keseluruhan mengantuk dan keletihan pada siang hari. Ia boleh menjadi satu kitaran ganas.
Mengapa mimpi buruk Berlaku?Terdapat banyak sebab mimpi buruk berlaku. Kadang-kadang, mereka hanya berlaku tanpa sebab tertentu dan otak hampir "belajar" daripada tabiat untuk menyimpan mempunyai mereka. Bagi yang lain, makanan lewat malam boleh menyedarkan otak yang lebih dan menyebabkan lebih banyak mimpi buruk.
MORE: Bagaimana untuk Simpan Diary Tidur
Kurang tidur, sindrom kaki resah (RLS) dan apnea tidur juga boleh menyumbang kepada mimpi buruk. Masalah-masalah ini bertindak untuk mengganggu tidur REM yang betul. Berunding dengan pakar tidur untuk menolak apa-apa gangguan tidur lain adalah penting.
Sesetengah ubat-ubatan boleh membawa kepada mimpi ngeri-khususnya, antidepresan, dadah dan beberapa ubat-ubatan tekanan darah. Berbincanglah dengan doktor anda jika anda mempunyai mimpi ngeri dan mengesyaki bahawa mana-mana ubat-ubatan di atas mungkin menjadi punca a. Juga, pengeluaran daripada beberapa ubat-ubatan dan ubat-ubatan atau alkohol semua boleh menyebabkan mimpi buruk.
Tekanan, kebimbangan, kemurungan dan gangguan tekanan selepas trauma (PTSD) adalah penyebab semua mimpi ngeri yang sama. PTSD khususnya boleh membawa kepada berulang-ulang, mimpi buruk-sering kerap berkaitan dengan trauma yang dialami.
Rawatan untuk mimpi burukPertama sekali, menolak apa-apa yang mungkin menyumbang kepada mimpi ngeri anda. Pastikan anda mengikuti kebersihan tidur yang betul (iaitu menyimpan katil konsisten dan masa bangun, mendapatkan tidur yang cukup setiap malam, dan menahan diri daripada alkohol dan makanan berat sekurang-kurangnya tiga jam sebelum tidur). Jika anda berada di mana-mana ubat-ubatan yang mungkin menyumbang kepada mimpi ngeri anda, berbincang dengan doktor anda mengenai perubahan dos atau preskripsi sama sekali. Juga berbincang dengan doktor anda jika anda mengesyaki anda mempunyai apnea tidur atau RLS sejak merawat gangguan ini boleh mengurangkan mimpi buruk juga.
Bagi mereka yang mengalami mimpi ngeri dan kebimbangan, kemurungan atau PTSD, ia telah lama berpendapat bahawa mimpi buruk adalah hasil daripada gangguan asas psikologi dan merawat penyakit "utama" akan menyembuhkan mimpi buruk. Walau bagaimanapun, banyak kajian baru-baru ini telah menunjukkan secara konsisten bahawa ini semata-mata tidak kes itu dan bahawa masalah tidur terus wujud, walaupun rawatan apa-apa isu psikologi lain. Akibatnya, mendapatkan yang berasingan, rawatan adjunctive untuk mimpi buruk (sebagai tambahan kepada apa-apa masalah psikiatri yang lain) adalah disyorkan.
MORE: The Best Penyelesaian Tidur Asli
Jika anda terus mengalami mimpi buruk dan telah mencuba cadangan yang di atas, pertimbangkan mencari pakar dalam Imejan Raptai Terapi (IRT). Biasanya dijalankan oleh ahli psikologi yang pakar dalam tingkah laku Perubatan Tidur, IRT adalah, rawatan yang mudah dan jangka pendek yang berkesan menjanjikan disasarkan menukar imej daripada mimpi buruk.
Akhirnya, ubat tekanan darah tinggi dipanggil prazosin juga telah terbukti berkesan untuk mereka yang mengalami mimpi buruk yang adalah hasil daripada PTSD. Pertimbangkan bercakap dengan seorang pakar tidur jika anda berfikir ini mungkin pendekatan rawatan mungkin.
Mimpi buruk kronik adalah apa-apa untuk mengambil ringan. Seperti yang mengganggu dan mengecewakan sebagai mimpi buruk boleh, terdapat rawatan yang menjanjikan ada. Jangan menderita dalam senyap bercakap dengan doktor anda atau pakar tidur jika anda bimbang. Anda boleh membuat taruhan anda akan bangun kurang tertekan dan lebih segar!

Wanita dalam hidup Brad Pitt

Beberapa orang wanita di dalam gambar di bawah memang ada kaitan dengan aktor Brad Pitt. Walaubagaimanapun, sebahagian besar hanyalah gembar-gembur pihak media. Gambar yang hanya menunjukkan hanya seorang wanita di dalamnya adalah yang paling kuat menunjukkan bahawa ianya adalah sekadar gosip.

Ini adalah gambar Brad Pitt dan isterinya, Angelina Jolie. Juga merupakan anak kepada aktor Jon Voight.

Christinna Applegate.
Mungkin sekadar gosip kerana hubungan mereka hanya sebagai rakan sekerja dalam bidang lakonan.

Mereka dikatakan pernah bertunang, namun dikatakan Gwyneth Paltrow belum bersedia untuk  ke peringkat yang seterusnya. Dia kini merupakan isteri kepada penyanyi kumpulan Coldplay, Chris Martin dan mereka mempunyai cahaya mata.
Jennifer Aniston juga pernah menjalin hubungan dengan Brad Pitt suatu ketika dulu.

Julliette Lewis, antara kekasih terawal Brad Pitt sebelum Gwyneth Paltrow mahupun Jennifer Aniston.


Pakai tudung tapi telanjang


Top 10 Negara paling seronok didiami

Penduduk Switzerland adalah yang paling berpuas hati dengan kehidupan mereka, menurut laporan yang lebih baik Kehidupan Indeks terbaru, dikeluarkan minggu ini oleh Pertubuhan bagi Kerjasama Ekonomi dan Pembangunan (OECD). Switzerland telah naik ke tempat tinggi, menghentam Denmark ke kelima. Bagi tahun ketiga, Amerika Syarikat gagal untuk membuat 10 teratas, manakala negara-negara seperti Kanada, Mexico dan negara-negara Scandinavia lakukan.
Indeks Kehidupan yang lebih baik kadar 36 negara-negara OECD dalam 11 bidang yang bertujuan untuk meliputi setiap aspek kehidupan. OECD melihat perumahan, pendapatan, pekerjaan, pendidikan, masyarakat, alam sekitar, penglibatan sivik, kesihatan, keselamatan, keseimbangan kerja-kehidupan dan kepuasan hidup. 24/7 Wall St mengkaji Indeks Kehidupan yang lebih baik dan kedudukan negara-negara berdasarkan ukuran kepuasan hidup semata-mata. Ini adalah 10 negara yang penduduk yang paling berpuas hati dengan kehidupan mereka.
[More dari 24/7 Wall St: Bandar Di mana Kemiskinan Suburban melambung]
Walaupun setiap yang lain 10 kategori kualiti hidup yang diukur dalam kajian ini adalah berkaitan dengan kepuasan hidup, terdapat beberapa yang memainkan peranan yang jelas lebih besar, Conal Smith, bahagian kepala dalam pimpinan statistik di OECD, menjelaskan dalam satu wawancara dengan 24/7 Wall St
Yang pertama, dan boleh dikatakan yang paling penting, adalah pekerjaan. Daripada 10 buah negara dengan tahap tertinggi kepuasan hidup dilaporkan, lapan mempunyai antara 10 tertinggi kadar pekerjaan - iaitu, peratusan penduduk yang bekerja. Daripada 10 buah negara dengan tahap terendah dilaporkan kepuasan hidup, enam mempunyai kadar pengangguran yang melebihi 11% pada tahun 2012. Ini termasuk negara-negara seperti Greece, Portugal dan Itali.
"Untuk kepuasan hidup, ia adalah agak jelas bahawa pengangguran mendorong hubungan," kata Smith. "Tidak mempunyai pekerjaan apabila anda sanggup dan mampu untuk bekerja memberi kesan kepada kepuasan hidup lebih daripada apa-apa lagi."
Tidak menghairankan, kesihatan yang baik kelihatan menjejaskan kepuasan hidup. Dalam tujuh daripada 10 negara, terdapat bahagian yang lebih baik daripada purata penduduk laporan kesihatan yang baik. Ini termasuk Kanada, di mana 88% daripada responden dilaporkan berada dalam kesihatan yang baik atau lebih baik, berbanding dengan purata OECD 69%. Jangka hayat juga tinggi di kebanyakan negara ini, dengan Switzerland melaporkan Jangka hayat purata 82.8 tahun, yang tertinggi di kalangan 36 negara diukur. Daripada 10 negara dengan kepuasan hidup yang paling teruk, majoriti mempunyai jangka hayat di bawah purata.
Satu lagi faktor yang banyak negara-negara di dalam senarai ini mempunyai persamaan ialah kerajaan yang cenderung untuk memberi manfaat yang mencukupi untuk penduduk. Lima daripada negara-negara ini, termasuk Sweden, Denmark dan Austria, menghabiskan lebih banyak daripada Amerika Syarikat sebagai peratusan daripada keluaran dalam negara kasar (KDNK) pada penduduk mereka. Mungkin hasilnya, kesaksamaan pendapatan juga sangat tinggi di kebanyakan negara-negara ini.
Menjatuhkan tiga tempat pada tahun ini, Amerika Syarikat terikat untuk ke-14 dalam kepuasan hidup. Ini adalah di sebalik hakikat bahawa ia mempunyai pendapatan tertinggi boleh guna mana-mana negara diukur dan kadar yang tinggi kesihatan yang baik yang dilaporkan sendiri. Memandangkan bagaimana negara tidak pada kebanyakan langkah-langkah, ia menunjukkan bahawa kepuasan hidup merangkumi lebih daripada sekadar pendapatan atau kesihatan. Mexico, yang mempunyai antara skor terendah banyak indicies, masih dilaporkan antara kepuasan hidup tertinggi.
[More dari 24/7 Wall St: Jenama Paling Popular Amerika Di China]
Berdasarkan angka-angka yang diterbitkan oleh OECD sebagai sebahagian daripada Indeks Kehidupan yang lebih baik tahunan, 24/7 Wall St mengkaji indeks 3o diukur bagi setiap daripada 34 negara-negara anggota dan negara-negara yang mengambil bahagian. Indeks yang membentuk Indeks Kehidupan yang lebih baik terdiri daripada 11 kategori: perumahan, pendapatan, pekerjaan, masyarakat, pendidikan, alam sekitar, penglibatan sivik, kesihatan, kepuasan hidup, keselamatan dan keseimbangan kerja dan kehidupan. Angka yang digunakan untuk mengira indeks dan komponen adalah dari tahun-tahun yang berbeza, dan nilai-nilai untuk negara-negara individu mewakili data yang paling sedia ada. Kami bergantung kepada kadar pengangguran dari yang paling baru-baru ini Outlook Ekonomi pembebasan data OECD, serta tokoh-tokoh yang meliputi perbelanjaan kerajaan dan pekali Gini yang mengukur kesamaan pendapatan selepas cukai dan bayaran pemindahan bagi setiap negara.
Ini adalah negara-negara yang paling gembira di dunia.
10. Mexico> Kepuasan Life skor: 7.3> Kesihatan yang baik dilaporkan sendiri: 66% (14 terendah)> Pekerja waktu kerja panjang: 28.6% (3 tertinggi)> Pendapatan boleh guna: $ 12,732 (ke-3 terendah)> Jangka hayat: 74.2 tahun
Mexico menerima kehidupan skor tinggi kepuasan walaupun menerima markah yang rendah dalam beberapa kategori yang membentuk Indeks Kehidupan OECD yang lebih baik. Tidak ada negara yang diberi nilai buruk daripada Mexico dalam keselamatan - kadar pembunuhan negara sebanyak 23.7 pembunuhan bagi setiap 100,000 penduduk pada tahun 2011 adalah yang tertinggi mana-mana negara OECD dan lebih daripada 10 kali ganda purata OECD pada tahun itu. Selain itu, 13.1% daripada penduduk telah diserang atau dirompak pada tahun 2012, juga adalah yang tertinggi mana-mana negara dipertimbangkan. Mexico juga disenaraikan sebagai salah satu daripada negara-negara yang paling buruk untuk kedua-dua keseimbangan kerja-kehidupan dan pendapatan. Negara ini mempunyai salah satu daripada purata terendah pendapatan boleh guna isi rumah dalam OECD, pada hanya $ 12,732 pada tahun 2010. Ini adalah kurang daripada satu pertiga daripada pendapatan boleh guna purata di Amerika Syarikat. Walau bagaimanapun, tidak seorang pun daripada faktor-faktor ini telah menghalang Mexico daripada berpuas hati dengan kehidupan mereka.
9. Finland> Kepuasan Life skor: 7.4 (terikat untuk 7 tertinggi)> Kesihatan yang baik dilaporkan sendiri: 69% (18 tertinggi)> Kakitangan yang bekerja berjam-jam: 3.9% (8 terendah)> Pendapatan boleh guna: $ 25,739 (13 tertinggi)> Jangka hayat: 80.6 tahun
Orang di Finland menghabiskan purata 19.6 tahun untuk mendapatkan pendidikan, lebih daripada mana-mana negara lain dalam OECD. Berdasarkan skor purata pelajar dalam membaca, matematik dan sains, Finland telah dianggap mempunyai pelajar yang paling berjaya. Kerajaan, berbanding dengan saiz negara, adalah salah satu daripada berbelanja terbesar di negara maju, menyediakan sistem kebajikan sosial yang ketara. Pada tahun 2012, jumlah perbelanjaan kerajaan adalah sama dengan hampir 56% daripada KDNK. Kadar pekerjaan Finland daripada 69% pada tahun 2011, walaupun agak lebih rendah daripada beberapa negara lain, adalah lebih tinggi daripada kadar purata 66% di semua negara-negara OECD. Orang di Finland bekerja hanya 1,684 jam setiap tahun, berbanding 1,776 jam di semua negara OECD. Hanya di bawah 4% daripada semua pekerja bekerja jam sangat panjang, berbanding dengan kira-kira 9% di semua negara-negara OECD.
8. Canada> Kepuasan Life skor: 7.4 (terikat untuk 7 tertinggi)> Kesihatan yang baik dilaporkan sendiri: 88% (3 tertinggi)> Kakitangan yang bekerja berjam-jam: 3.9% (9 paling rendah)> Pendapatan boleh guna: $ 28,194 (ke-9 tertinggi)> Jangka hayat: 81 tahun
Kanada tertinggi di kalangan negara-negara utama bagi penduduk kesihatan yang baik. Pada tahun 2011, 88% daripada penduduk yang ditinjau melaporkan mereka berada dalam kesihatan yang baik, lebih tinggi daripada semua negara kecuali Amerika Syarikat dan New Zealand. Kanada juga mempunyai salah satu daripada purata pendapatan boleh guna isi rumah lebih tinggi di kalangan negara-negara yang dipertimbangkan, di lebih daripada $ 28,000. Ini adalah jauh melebihi purata OECD $ 23,047. Kanada telah dinilai sebagai salah satu daripada negara-negara terbaik di OECD untuk perumahan - walaupun terdapat beberapa kebimbangan di negara ini yang gelembung hartanah terbentuk.
7. Austria> Kepuasan Life skor: 7.4 (terikat untuk 7 tertinggi)> Kesihatan yang baik dilaporkan sendiri: 69% (18 tertinggi)> Pekerja waktu kerja panjang: 8.8% (14 tertinggi)> Pendapatan boleh guna: $ 28,852 (6 tertinggi)> Jangka hayat: 81.1 tahun
Tahun lepas, hanya 4.7% daripada semua pekerja di Austria yang menganggur, kurang daripada mana-mana negara lain dalam zon euro, di mana 2012 kadar pengangguran adalah 12.3%. Sebanyak 72% daripada Austria berusia antara 15 dan 64 telah digunakan pada tahun 2011, antara 10 teratas di semua negara dan lebih baik daripada kadar purata 66% bagi negara-negara OECD. Austria adalah dalam ketiga atas semua negara-negara dari segi isi rumah nilai bersih kewangan, pada $ 47,458, dan pendapatan peribadi untuk pekerja sepenuh masa, pada $ 43,688. Di samping itu, 96% daripada semua penduduk menunjukkan bahawa kualiti air adalah memuaskan, lebih tinggi daripada semua tetapi dua negara-negara lain dan jauh lebih baik daripada 87% yang menunjukkan bahawa di seluruh negara-negara OECD. Austria juga mempunyai tahap penyertaan sivik - kadar keluar mengundi adalah 82% pada tahun 2008, yang tertinggi di kalangan negara kesembilan dipertimbangkan.
6. Belanda> Kepuasan Life skor: 7.5 (terikat tertinggi 5)> Kesihatan yang baik dilaporkan sendiri: 76% (11 tertinggi)> Kakitangan yang bekerja berjam-jam: 0.7% (2 terendah)> Pendapatan boleh guna: $ 25,493 (14 tertinggi)> Jangka hayat: 81.3 tahun
Belanda telah dinilai sebagai salah satu daripada negara-negara yang terbaik untuk kerja-kerja oleh OECD. Pada tahun 2011, 73% daripada penduduk berusia antara 15 dan 64 tahun telah bekerja, salah satu bahagian yang tertinggi dari semua negara yang diukur. Di samping itu, hanya kira-kira 1.5% daripada pekerja telah menganggur selama lebih daripada satu tahun 2011, kurang daripada separuh purata OECD sebanyak 3.1%. Juga berpotensi menyumbang kepada kebahagiaan penduduk adalah hakikat bahawa 94% daripada penduduk ditanya berkata mereka mempunyai rangkaian sokongan yang boleh mereka harapkan untuk membantu jika mereka dalam kesusahan. Ini adalah salah seorang tokoh yang tertinggi di kalangan negara-negara diukur.
[More dari 24/7 Wall St: Negara-negara dengan Pengangguran Tertinggi]
5. Denmark> Kepuasan Life skor: 7.5 (terikat tertinggi 5)> Kesihatan yang baik dilaporkan sendiri: 70% (17 tertinggi)> Kakitangan yang bekerja berjam-jam: 2.0% (4 paling rendah)> Pendapatan boleh guna: $ 24,682 (15 tertinggi)> Jangka hayat: 79.9 tahun (12 terendah)
Pekerja di Denmark mempunyai gaji kasar sepenuh masa purata $ 45,802, lebih tinggi daripada semua tetapi empat negara-negara lain di negara OECD. Pekerja biasa di Denmark dimasukkan ke dalam hanya 1,522 jam setiap tahun, jauh lebih rendah daripada purata OECD 1,776 jam. Kualiti udara dan kualiti air adalah jauh lebih baik di Denmark, berbanding dengan banyak negara lain. Beberapa 94% daripada penduduk menunjukkan kepuasan dengan kualiti air, yang tertinggi ketujuh semua negara dan lebih baik daripada 84% yang ditunjukkan di seluruh OECD. Kerajaan Denmark membelanjakan jauh untuk memastikan kesejahteraan penduduknya. Tahun lepas, perbelanjaan kerajaan berjumlah 59.5% daripada KDNK, yang paling mana-mana negara OECD.
4. Sweden> Kepuasan Life skor: 7.6 (terikat untuk 3 tertinggi)> Kesihatan yang baik dilaporkan sendiri: 80% (8 tertinggi)> Kakitangan yang bekerja berjam-jam: 1.2% (3 terendah)> Pendapatan boleh guna: $ 26,242 (ke-12 tertinggi)> Jangka hayat: 81.9 tahun
Menurut OECD, Sweden pangkat sebagai negara utama di kalangan semua negara diukur dari segi melindungi persekitaran. Sweden menikmati kualiti udara yang paling tinggi daripada mana-mana negara - seperti tahun 2009, terdapat hanya 10 mikrogram zarah kecil setiap meter padu di kawasan daerah paling ramai penduduk. Kualiti air pada tahun 2012 juga merupakan di antara yang tertinggi bagi semua negara. Penduduk negara ini juga adalah antara sihat mana-mana negara diukur. Hampir 80% daripada mereka yang ditinjau pada tahun 2011 menyatakan bahawa mereka berada dalam kesihatan yang baik, jauh melebihi purata 69% bagi OECD. Walaupun Sweden menerima penilaian sederhana untuk pendapatan dan pekerjaan, ia adalah salah satu daripada negara-negara Eropah yang terbaik untuk kesaksamaan pendapatan, dengan salah satu yang paling rendah indeks Gini skor mana-mana negara.
3. Iceland> Kepuasan Life skor: 7.6 (terikat untuk 3 tertinggi)> Kesihatan yang baik dilaporkan sendiri: 77% (9 tertinggi)> Pekerja waktu kerja panjang: 13.5% (8 tertinggi)> Pendapatan boleh guna: $ 21,201 (ke-16 paling rendah)> Jangka hayat: 82.4 tahun
Penduduk Iceland mempunyai rangkaian sokongan kuat daripada semua negara - 98% daripada penduduk menyatakan bahawa mereka boleh bergantung kepada rakan-rakan atau saudara-mara jika mereka memerlukan bantuan. Penduduk Iceland cenderung untuk berada di dalam kesihatan yang baik juga, dengan jangka hayat di negara ini dan kesihatan yang dilaporkan sendiri kedua-dua antara 10 atas semua negara. Kadar pekerjaan bagi mereka yang berumur di antara 15 dan 64 adalah 79%, diikat dengan Switzerland untuk yang tertinggi di kalangan semua negara. Jika Iceland tidak melakukan serta berbanding dengan negara-negara lain telah pendapatan dan kekayaan - purata pendapatan isi rumah boleh guna $ 21,201 dan purata kekayaan kewangan bersih isi rumah $ 31,182 kedua-duanya lebih rendah daripada purata OECD. Tetapi selepas mengambil kira cukai dan bayaran pindahan, pendapatan di Iceland telah lebih sama rata di kalangan penduduk berbanding dengan negara lain di negara OECD.
2. Norway> Kepuasan Life skor: 7.7> Kesihatan yang baik dilaporkan sendiri: 73% (14 tertinggi)> Pekerja waktu kerja panjang: 2.8% (6 terendah)> Pendapatan boleh guna: $ 31,459 (ke-3 tertinggi)> Jangka hayat: 81.4 tahun
Kadar pekerjaan Norway bagi mereka yang berusia antara 15 dan 64 adalah 75%, terikat dengan Belanda untuk kadar ketiga tertinggi di kalangan semua negara. Gaji kasar bagi pekerja sepenuh masa menghampiri $ 44,000, yang tertinggi kesembilan semua negara OECD. Pendapatan isi rumah purata adalah $ 31,459, lebih tinggi daripada setiap negara kecuali Amerika Syarikat dan Luxembourg. Orang di Norway cenderung untuk bekerja lebih kurang daripada di negara-negara lain - pekerja purata hanya dimasukkan ke dalam 1,426 jam kerja, berbanding dengan 1,776 di semua negara OECD. Kurang daripada 3% daripada pekerja di negara ini bekerja waktu yang sangat lama, lebih rendah daripada semua tetapi lima negara-negara lain. Pada tahun 2012, hanya 3.3% daripada semua pekerja-pekerja yang menganggur, dan kurang daripada semua tetapi satu negara lain diperiksa oleh OECD, Korea Selatan. Sebanyak 96% daripada penduduk negara ini berpuas hati dengan kualiti air, terikat untuk ketiga tertinggi di negara OECD. Norway juga menduduki tempat di kalangan 10 negara yang terbaik dari segi kualiti udara.
1. Switzerland> Kepuasan Life skor: 7.8> Kesihatan yang baik dilaporkan sendiri: 81% (7 tertinggi)> Pekerja waktu kerja panjang: 5.9% (17 terendah)> Pendapatan boleh guna: $ 30,060 (4 tertinggi)> Jangka hayat: 82.8 tahun
Dalam tiada negara lain yang tidak mempunyai penduduk rasa yang lebih baik kesejahteraan daripada di Switzerland. Rakyat di negara ini cenderung untuk menjadi lebih baik kewangan daripada penduduk di kebanyakan negara lain. Pada tahun 2010, pendapatan boleh guna isi rumah purata adalah $ 30,060, lebih tinggi daripada semua tetapi tiga negara lain. Sementara itu, isi rumah purata nilai bersih kewangan di Switzerland adalah lebih daripada $ 99,000, lebih tinggi daripada mana-mana negara lain kecuali Amerika Syarikat. Sebanyak 79% daripada penduduk di negara ini telah digunakan pada tahun 2011, terikat untuk kadar guna tenaga tertinggi di negara OECD. Rakyat di negara ini bekerja hanya 1,632 jam setahun, berbanding dengan purata OECD 1,776. Sangat beberapa penduduk yang menganggur pada tahun 2012, apabila kadar pengangguran hanya 4.4%, lebih rendah daripada semua tetapi tiga negara-negara lain yang dikaji
Технологии Blogger.

Start Backlink Code

jubah murahFree Automatic Backlink

Entertainment Blogs
Entertainment blogs


tanda




Backlink Checker SEO Tool by monitorbacklinks.com
link directory


Submit your website to 20 Search Engines - FREE with ineedhits!
SEO Services

link directory
Blogs Directory

Blogarama - The Blog Directory
Photobucket


Blogged.my
My Ping in TotalPing.com





Feedage Grade A rated





Ping your blog, website, or RSS feed for Free

Search Engine


web directory
chrisrossell Blog
HQ Arts BlogsHQ Arts Blogs
Directory submission Test your Internet connection speed at Speedtest.net

pgrnk n ppp


Page Rank


В этом гаджете обнаружена ошибка

fdbrnr

Masukkan email anda untuk mendapatkan tips rahsia buat duit dengan internet.:

Sinopsis, Review, Informasi

ntwkblg

->