博文

目前显示的是 2014的博文

Pesawat AirAsia dari Surabaya ke Singapura dilaporkan hilang

图片
Pesawat AirAsia AWQ 8501 dari Bandara Juanda Surabaya ke Singapura yang membawa 155 penumpang terputus hubungan pagi ini, menurut media Indonesia.
Menurut laporan Detik.com, pesawat itu yang berangkat pada 5.20 pagi Waktu Indonesia Barat, dilaporkan hilang di ruang angkasa Pulau Kalimantan.
Kompas.com turut melaporkan insiden itu. Menurutnya, pesawat yang bernombor QZ 5401 berkenaan sepatutnya tiba di Singapura pada jam 8.30 pagi waktu tempatan. Pesawat jenis Airbus A320-200 ini membawa 155 penumpang, yang terdiri dari 138 penumpang dewasa, 16 anak dan seorang bayi, dua pilot, empat anak kabin dan satu teknician. Pesawat diterbangkan oleh Kapten Irianto.

Filem Kasutku Kusut

图片
1 / 1 WALAUPUN industri perfileman tempatan mengalami kemerosotan dari segi kutipan di pawagam, namun ianya tidak mematah semangat penerbit terkenal ini dalam menghasilkan karya demi karya.

Antara syarikat penerbitan yang paling aktif dalam menghasilkan filem tempatan, Metrowealth International Group (MIG), terus optimis memberikan sajian di panggung.

Terbaharu, filem bergenre aksi komedi, Kasut Ku Kusut (KKK), akan menggeletek di pawagam bermula 18 Disember ini.

Mempertaruhkan gandingan pelakon lama dan baharu, Mejar (K) David Teo, berharap agar filem ini berjaya menarik penonton bersama-sama melangkah ke pawagam.

Menurutnya, filem ini mempertaruhkan gandingan pertama pelakon popular, Shaheizy Sam bersama pelakon baharu kelahiran Singapura, Atikah Suhaime.

"Tajuk Kasutku Kusut (KKK), sama seperti penceritaannya yang penuh komedi dan unsur suspens di mana ianya turut mengadunkan beberapa elemen lain untuk memeriahkan jalan cerita.

"Dalam filem ini, kami menggandingkan Sam d…

Gambar-gambar iklan kelakar handphone Samsung VS LG

图片
Careful bringing it home. The thinnest flat screen in its class Precise cutting system. Shaves even the shortest hairs Tap water, is not a threat for you anymore Performer. Our strongest yet Instant fries Samsung MP3 Player There’s always an easy way The new F400 with knock out power speakers Home theater Samsung. Are you ready? 24x optical zoom

Q/A Isteri dihantui dosa berzina

图片
Oleh:Prof. Madya Dr Noor Azniza Ishak
Perasaan bersalah sentiasa menghantui kehidupan manusia apatah lagi jika ada melakukan dosa-dosa besar. Inilah yang dikongsikan oleh seorang isteri yang mengakui pernah berzina dengan lelaki lain semasa dalam perkahwinan bersama suaminya. Semoga kisahnya menjadikan tauladan buat semua.
Apa yang saya ingin kongsi ini merupakan satu luahan rasa. Rasa berdosa dan menyesal dengan semua kesalahan dan dosa yang saya telah lakukan. Untuk makluman, saya sudah mendirikan rumah tangga sejak 11 tahun lalu.
Dalam melayari bahtera rumah tangga ini, banyak onak dan duri dilalui dan hanya empat tahun pertama saya kecapi kebahagiaan hidup bersama suami. Masuk tahun seterusnya hingga kini, sukar saya mentafsirkan rasa bahagia itu kerana semuanya berubah.
Saya seorang yang berkerjaya manakala suami pula mengharapkan hasil titik peluh saya untuk menampung makan dan minumnya. Bertahun-tahun dia tidak bekerja dan kini baru saja bekerja untuk tempoh empat ke lima bulan in…

PASTI RAMAI TERKEJUT!!! Gadis cantik bertudung buat lelaki2 bujang trauma bila nak kawen

图片
PASTI RAMAI TERKEJUT!!! Gadis cantik bertudung buat lelaki2 bujang trauma bila nak kawen..

Nur Aila Liala, 27, Pasir Gudang..

Profession: Guru Silat Kuntau

"mencari pasangan yang mahir bersilat dan mampu merebahkan saya"

Wang Hantaran: RM 3,000,000

P/s; sape2 berani boleh la cuba..hihi



P.S : Ini adalah artikel copy paste semata-mata. Bukan sumber asal blog ini. Artikel boleh jadi benar, boleh jadi palsu. Sekian makluman.

Rules

图片
I followed all the rules. Man's..God's..You follow none of'em. And they love you more. Samuel...father...even my own wife.

I'd like a moment alone with her, Tristan..


My Dreams

My dreams are a cruel joke. They taunt me. Even in my dreams. I'm an idiot who knows it's about to wake up to reality. I can only avoid sleep. But I can't. I'm trying to tell myself what to dream. I try to dream that I'm flying. Something free. It never works..


Zaman yang penuh dengan cabaran

Zaman sekarang sangat penuh dengan cabaran. Korang dapat bayangkan tak kalau tiba-tiba korang jadi mangsa fitnah? Berapa ramai orang di luar sana yang hatinya berpenyakit. Mereka menunggu masa dan mangsa untuk melakukan huru-hara, kesusahan dan sebagainya kepada orang-orang yang tidak berdosa kerana mengikut hawa nafsu ammarah. Lalu apabila orang tersebut didapati tidak bersalah dan teraniaya, apa tindakan diorang? Tunduk bersalah, menyesal dan ingin memohon maaf? Hanya sekadar itu? Bagaimana pula nasib orang yang teraniaya tersebut? Mengalami penderitaan zahir dan batin, kesakitan, dan bagaimana kalau nyawa melayang? Siapa yang nak bertanggungjawab?

Sememangnya perkara ini telah berlaku semenjak manusia wujud di muka bumi. Tapi aku percaya, semakin hari, semakin kuat dugaan dan cabaran terhadap manusia. Lihat saja tahap kemasinan air laut akibat daripada dosa yang manusia lakukan.

Akhir zaman fitnah berleluasa. Ramai manusia yang hatinya berpenyakit tetapi tidak sedar. Malah berbangg…

Sifat saya yang sering disalahtafsir

Saya?  Tak sio teman ...aku la best..senang sikit nak bercerita.Tak gitu?

So alkisahnya bermula. Ade la sorang kakak ni. Umur dekat 40. Aku ni macam awal 20-an je. Tapi dah 3 series.

Kakak ni aku faham sangat perangai dia. Budak-budak mesti takut ngan dia. Al-maklum lah. Garang. Pada aku, kakak ni sifat dia agak sensitif. Sebabnya?

Satu hari tu, aku macam biasa la. Kalau selisih je ngan mane2 pempuan aku tak kenal, mesti aku jalan menyendeng macam ketam. Haha. Nak tahu kenapa? Aku pun tak tahu..hahaha.

Ntah kenape.Hari tu kakak ni terase kot ngan perangai aku. Dia pun cerita la kat bapak mertua dia. Mase tu aku baru lepas berselisih. Aku nampak kakak tu siap tunjuk demo lagi macam mane aku jalan bila berselisih dengan dia. Nak tau ape aku rase? Aku rase nak tergelak. Nak tahu kenape aku nak tergelak? Tak tahu....hahaha.

Teringat aku mase peristiwa 13 tahun dahulu. Mase aku belajar kat matrikulasi. Lepas kelas tengahari, aku ngan kawan-kawan biase la gi menghadap kat satu kedai makan t…

Akulah penulis asal artikel ini

Aku tau benda ni bukan sekadar konspirasi.

PRAY4#MH370

#In rememberance of MH370

VIDEO. 10 gambar misteri terkenal yang masih menjadi tanda tanya sehingga kini

图片
Yang ke-10 adalah paling misteri pada pandangan penulis. "The Curious Case Of Elisa Lam".

Dalam tahun 2013, Elisa didapati meninggal dunia dengan tragis di dalam tangki air di atas bumbung sebuah bangunan hotel. Laporan bedah siasat menunjukkan beliau tiada mengambil bahan terlarang seperti dadah mahupun alkohol.

Sebelum kematian, Elisa didapati berkelakuan ganjil apabila rakaman kamera awam menunjukkan beliau seolah-olah diekori seseorang semasa memasuki lif.

Kematian diklasifikasi sebagai mati mengejut.

Remaja baru menjangkau 17 tahun jadi jutawan sekelip mata semasa menikmati hidangan makan tengahari

图片
Kisah ini mengejutkan ramai pihak terutamanya para jutawan kerana di usia 17 tahun,remaja lelaki ini berjaya meraih pendapatan sebanyak RM250 Juta dalam satu masa ketika dia sedang menikmati makan tengahari.

Mohammed Islam yang berasal dari Queens merupakan seorang yang pakar dalam permainan saham.Dipetik dari New York Magazine, remaja yang bersekolah di Stuyvesant High School ini masih bersekolah dan sebulan lagi akan tamat.
Setelah mendapat wang sebanyak itu,dia lantas membeli sebuah BMW walaupun belum memiliki lesen kerana umurnya yang belum melepasi had.Dia juga dikatakan menyewa sebuah apartment mewah di Manhattan.Namun orang tuanya yang merupakan imigran dari kawasan Asia Selatan tidak membenarkannya meninggalkan rumah sebelum mencecah umur matang.
“Apa yang membuat dunia ini berputar?”, sebuah pertanyaan yang dilontarkan kepada Islam dalam sebuah sesi wawancara. “Wang,” katanya. Jika wang tidak berputar, jika bisnes tidak

Sifat wanita yang tak berapa beza dengan lelaki

Zaman sekarang perempuan dan lelaki same naik. Kalau lelaki berjawatan tinggi boleh melakukan pecah amanah, perempuan juga boleh.

Termasuk juga perkara-perkara lain yang pernah dilakukan oleh lelaki. Jika lelaki ade yang kaki perempuan, perempuan juga ade yang kaki lelaki. Takde istilah jarang-jarang pade aku untuk setiap jantina.

Teruk. Perkataan ni terlalu umum. Tapi bila diajukan soalan, siapa lebih teruk? Lelaki atau perempuan? Aku pilih perempuan. Sebenarnya pada asalnya perempuan tak teruk sangat. Tapi kerana kelemahan yang ada di dalam diri mereka, menyebabkan mereka boleh jadi teruk.

Bunuh diri. Siapa lebih kerap ? Lelaki atau perempuan? Aku tak buat pun kajian tentang ni. Tapi mase aku kecik dulu rasenye macam lelaki. Sekarang ni selalu dengar perempuan pula yang bermasalah. Dalam tempoh hampir 2 dekad sehingga hari ini. Rase aku, macam orang perempuan yang kerap terlibat.

Zaman sekarang, perempuan dah mule kenal erti cabaran. Cabaran bekerjaya. Dulu mereka duduk di rumah. Ma…