Постоянные читатели

on Leave a Comment

Mungkin kepayahan adalah petanda

Blog ini diwujudkan atas suatu cita-cita. Mungkin ada yang dapat meneka. Tapi semuanya seakan terhalang. Entah kenapa keadaan selalu seperti ini. Aku tak akan menzahirkan kehairanan aku lagi, kerana aku dah tahu sebelum ia berlaku.

Aku mungkin lain sedikit. Aku mencuba sesuatu perkara tak macam orang lain. Aku hanya cuba tiga kali sahaja untuk sesuatu perkara. Kalau aku nampak petanda seperti kepayahan yang hampir sama dalam mencapai matlamat tersebut, aku akan cepat-cepat keluar atau berhenti daripada terus mencapai matlamat tersebut. Ya, memang perangai aku macam tu. Ada beberapa sebab yang relevan mengapa aku selalu buat macam tu.

Untuk memudahkan , biar lah aku ceritakan terus. Aku selalu ingin sesuatu pada sesuatu masa secara tiba-tiba. Contohnya, mase tu tinggal beberapa hari sahaja lagi tarikh tutup untuk aku mohon sambung pengajian. Aku perlu cepat kerana aku hendak menyelesaikan urusan aku untuk pergi ke luar negara atas urusan kerja. Entah bagaimana, pulang saja dari kampung ke rumah ku yang terletak lebih 200km tu, aku langsung tak teringat kunci rumah aku tertinggal di kampung . Tak teringat langsung di sepanjang perjalanan untuk aku berpatah balik. Aku terpaksa cuba mencungkil pintu grill rumah dan ia bukan suatu usaha yang mudah. Bila dah dapat masuk, masalah belum lagi selesai. Aku terpaksa bersusah payah lagi seperti terpaksa mendapatkan semula sijil peperiksaan English aku yang telah sepuluh tahun aku tak ambil. Memang bukan senang. Mase tu aku mule terfikir, adakah kesukaran ini petanda bahawa aku lebih baik mendaftar pada semester depan saja?

Pulang dari luar negara, aku adalah antara pelajar yang paling lewat. Semester sudah hampir tamat. Aku langsung tak pernah belajar dan pada waktu itu sudah masuk minggu peperiksaan. Aku tak sangka yang aku akan pulang selewat itu kerana tiada tempoh masa yang pasti untuk tugasan aku di luar negara. Mulanya aku fikir aku sempat pulang awal dan tempoh tugasan tidak terlalu lama. Tetapi yang berlaku adalah sebaliknya.

Aku terpaksa memohon ehsan beberapa pensyarah untuk menyelamatkan aku daripada gagal pada semester itu. Akhirnya bila aku fikir balik, sebenarnya lebih baik aku daftar selepas aku selesai tugas di luar negara iaitu pada semester hadapan. Ini kerana, kepayahan yang telah aku alami semasa mula-mula mendaftar untuk sambung pengajian adalah petunjuk akan kesukaran yang bakal menimpa aku. Tak lame lepas tu , keputusan peperiksaan pun keluar. Aku sekadar lulus . Lulus dengan cara yang amat memenatkan.....

0 comments:

Отправить комментарий

Sebarang komen membina adalah di alu-alukan.

Технологии Blogger.

Start Backlink Code

jubah murahFree Automatic Backlink

Entertainment Blogs
Entertainment blogs


tanda




Backlink Checker SEO Tool by monitorbacklinks.com
link directory


Submit your website to 20 Search Engines - FREE with ineedhits!
SEO Services

link directory
Blogs Directory

Blogarama - The Blog Directory
Photobucket


Blogged.my
My Ping in TotalPing.com





Feedage Grade A rated





Ping your blog, website, or RSS feed for Free

Search Engine


web directory
chrisrossell Blog
HQ Arts BlogsHQ Arts Blogs
Directory submission Test your Internet connection speed at Speedtest.net

pgrnk n ppp


Page Rank


В этом гаджете обнаружена ошибка

fdbrnr

Masukkan email anda untuk mendapatkan tips rahsia buat duit dengan internet.:

Sinopsis, Review, Informasi

ntwkblg