Tiba-tiba aku dilanda masalah besar

Entah mengapa hari ni aku rasa hari paling tak best. Aku tak sangka aku boleh suka kat dia, yang mana kalau ditanya kepada semua orang, pasti tiada yang akan setuju dengan tindakan aku ni. Tapi inilah yang dinamakan soal hati, sukar untuk diungkapkan.

Aku tengok budak lelaki belasan tahun tu nampak baik. Dari cara dia bercakap dan melayan budak-budak, aku rasa dia innocent. Tapi siapa tahu sebab manusia ni macam-macam perangai, dari budak sampai la kepada orang tua. Bila tiba-tiba aku diserang rasa cemburu seperti ini, barulah aku sedar bahawa aku sebenarnya menyukai wanita itu. Tapi lagi sekali aku tekankan, korang semua pasti takkan setuju dengan tindakan aku.

Beginilah nasib. Aku pernah rasa bagaimana peritnya dikhianati. Dan episod duka seolah-olah hanya untuk diputar kembali tanpa memberi peluang aku merasa akan nikmat bahagia. Mengapa di dalam dunia ini, sesetengah manusia teramat sukar untuk berubah. Seperti aku, tidak pernah aku cuba berterus terang perasaan aku dengan ikhlas. Mungkin kerana aku sudah terbiasa dengan jawapan yang mendukacitakan. Aku selalu menyedapkan hati padahal perkara tidak akan menjadi baik.

评论

此博客中的热门博文

Maksud Kod Di Penyata Resit ATM

Tarikh Tayangan Filem Melayu Terbaru

Pesan Dari Tuhan (Cereka Ahad TV3)