Dialog Sepi

Adam : Belum....

Hawa : Takkan takde kot...orang hensem macam awak...

Adam : Sebenarnye...takde ape lagi yang tinggal pada saya. Saya rase macam...saya tak ingin apa-apa lagi.

Hawa : Bunyi macam kecewa je?

Adam : Memang saya pernah dikecewakan pun. Rase nak mati.

Hawa : Tak baik awak cakap macam tu. Kita kan ada agama. Lebih baik awak mengucap.

Adam : Lailahaillallah...wa ash ha du anna muhammadar rasulullah....

Hawa : Kalau awak ingin cerita, saya sudi mendengar...

Adam : Sebenarnya saya kurang suka terhadap perempuan. Ada beberapa sebab. Saya tak faham dengan perempuan. Pada saya, perempuan adalah golongan yang pandai membuat helah. Tidak jujur...

Hawa : Tak semua perempuan macam tu...mungkin awak belum jumpa dengan yang benar-benar ikhlas. Seseorang yang akan mengubah hidup awak. Percayalah...

Adam : Entahlah. Tapi hati ini masih terluka. Sejak kecil lagi saya dah benci perempuan. Bila dewasa, saya dikecewakan lagi, oleh perempuan juga. Saya tak dapat terima semua ni.

Hawa : Saya doakan awak berjumpa dengan seseorang yang benar-benar memahami awak. Yang juga mencintai awak dengan seadanya....

Adam dan Hawa kemudian berjalan  menuju haluan masing-masing. Mereka berdua terpisah...




评论

此博客中的热门博文

Maksud Kod Di Penyata Resit ATM

Tarikh Tayangan Filem Melayu Terbaru

Pesan Dari Tuhan (Cereka Ahad TV3)