博文

目前显示的是 七月, 2014的博文

Wanita ditemui mati bakar diri

图片
Seorang wanita berusia lingkungan 30-an maut selepas disyaki membakar dirinya. Kejadian berlaku di dalam tandas awam wanita di Medan Selera Taman Tunku Putra berhampiran Pasar Awam Kulim, di sini, pagi ini.





Identiti mangsa masih belum dikenalpasti dan kejadian tersebut dikatakan berlaku sekitar jam 8.30 pagi.
Ketua Polis Daerah Kulim Deputi Superintendan Abdullah Arshad berkata, wanita terbabit ditemui dalam keadaan terbakar sebelum orang ramai yang menyedari kejadian itu cuba membantu dengan memadamkan api, namun gagal.

"Mangsa gagal diselamatkan. Dia mengalami kebakaran hampir 90 peratus badan menyebabkan maut di situ.

"Mayat mangsa kemudian dihantar ke Hospital Kulim untuk bedah siasat," katanya.

Dwayne Johnson a.k.a The Rock meninggal?

图片
Dwayne Johnson dikatakan telah meninggal ketika melakukan babak aksi ngeri di dalam filem yang akan ditayangkan di pawagam iaitu The Fast and Furious 7. Dwayne menjalani penggambaran di New Zealand pada awal pagi Khamis, 10 Jun 2014 ketika kejadian malang itu menimpanya .
Maklumat awal daripada Jabatan Polis  New Zealand melaporkan beliau sedang melakukan penggambaran di jurang Kauri sebelum dikatakan terjatuh setinggi 60 kaki yang mengakibatkan kematiannya.
Walaubagaimanapun, kesahihan berita ini dipertikaikan apabila sebuah laman web iaitu Global Associated News dikatakan bertanggungjawab terhadap penyebaran maklumat palsu tersebut kerana pernah menyebarkan berita palsu mengenai kematian selebriti sebelum ini di mana ianya tersebar secara meluas di Twitter dan Facebook.
Jauh sekali daripada mengalami sebarang kecederaan, Mr. Johnson yang terkenal kerana badannya yang berotot serta kemahiran gustinya, memuatnaik beberapa keping gambar di twitternya sedang mengangkat berat sambil memprom…

Akhirnya Rani mengaku anak sulung menghamilkannya

图片
Macam-macam yang berlaku sekarang. Berita ini agak mengejutkan kerana ia adalah diluar kebiasaan manusia. Sesungguhnya perbuatan sebegini adalah haram disisi agama Islam malah di dalam hukum hudud perbuatan ini diperuntukkan hukum bunuh.
Khabar yang mengejutkankan ini terdengar dari sebuah desa di Polewali  Mandar, Sulawesi Barat. Seorang ibu dengan lapan anak kini tengah hamil tujuh bulan. Menurut sumber, ayah dari bayi di dalam kandungannya itu adalah anak sulungnya sendiri. 

Suami kepada isteri ini yang merantau ke Malaysia sudah lima tahun tidak memberi nafkah zahir dan batin kepada Rani dan lapan anaknya. Mungkin itulah yang menjadi penyebab timbulnya sumbang mahram ini.

Rani (40) membantah kecurigaan para jirannya. Namun, perut Rani yang terus bertambah buncit membuatnya tak boleh menyembunyikan ai b keluarga.
Rani semula beralasan dirinya diperkosa seorang pemuda desa. Kerana telah membuat a ib terhadap diri dan keluarganya, Rani  mengaku membunuh lelaki itu dan menanamnya di tenga…

MACAM-MACAM.Wanita Turki ketawa beramai-ramai

图片
Selepas Timbalan Perdana Menteri Turki membuat kenyataan bahawa wanita Turki tidak boleh ketawa secara keterlaluan di tempat awam, kami membuat tinjauan di beberapa laman sosial dan mendapati reaksi yang sebaliknya, malah kucing juga turut digunakan sebagai bahan gurauan sebagai memperkecilkan tindakan yang dibuat perdana menteri tersebut.



Perdana Menteri Turki bersama isteri

Kenyataan yang dikeluarkan pada hari Isnin itu mendapat reaksi ramai wanita di Turki, dengan beberapa daripada mereka memuatnaik tidak kurang daripada 50 imej wanita sedang ketawa sekuat hati dengan menggunakan laman perkongsian foto, Instagram dengan hashtag #kahkhakah yang membawa maksud ketawa sekuat hati di Turki.
Kebanyakan pengguna merupakan wanita dengan hashtag #direnkahkaha (membawa mesej yang menolak agar tidak ketawa) di twitter. 
Di media sosial lain, pengguna wanita memuat naik gambar Emine Erdogan, isteri Perdana Menteri Turki sedang ketawa bersama-samanya. Tindakan ini mungkin sebagai reaksi tidak p…

Hos rancangan TV terkenal dibunuh kerana tiada wang

图片
Seorang hos  sebuah rancangan televisyen ditikam dan dicampak dari jambatan selepas dua pencuri berang kerana dia hanya mempunyai kira-kira RM2.50 di dalam beg duitnya. Pencuri berkenaan begitu yakin mangsa yang terkenal itu mempunyai wang yang banyak selepas mengecamnya sebagai hos program televisyen.
Chen Xia, 26, dalam perjalanan pulang ke rumahnya di daerah Yongchuan di bandar Chongqing di barat daya China apabila dia dihalang dua lelaki bersenjatakan pisau.

Mereka mendesaknya supaya menyerahkan semua wangnya di dalam beg duitnya. MAYAT Chen di dalam sungai
Apabila menyedari dia hanya membawa sejumlah kecil wang yang bersamaan RM2.50, kedua-dua pencuri terbabit berang dan menikamnya berulang kali.
Mereka kemudian mencampaknya dari jambatan dalam usaha membunuh wanita itu.

Jeritan Chen ketika ditikam oleh Chi Peng, 27, dan Lee Shih, 24, menarik perhatian orang ramai yang menelefon polis.

Polis yang tiba beberapa minit kemudian menemui mangsa di dalam sungai.

Jurucakap polis, Bao Lai berk…

Pelakon nekad kelar tangan

图片
Seorang pelakon wanita nekad mengelar pergelangan tangan kirinya menggunakan pisau cukur selepas mendapat tahu kekasihnya berkahwin dengan wanita lain. Kejadian berlaku di Ipoh pada petang kelmarin dan merupakan seorang pelakon yang sering muncul dalam tele filem Tamil. Mangsa berusia 29 tahun dan kini mengandung tujuh bulan, dipercayai membuat keputusan itu selepas terlalu sedih dan kecewa dengan nasib yang menimpa dirinya dan anak yang bakal dilahirkan.
Bagaimanapun, dia bernasib baik apabila segera dibawa ke hospital dan keadaannya kini dilaporkan stabil.

Menurut seorang rakan mangsa yang hanya mahu dikenali sebagai John, 50-an, dia dimaklumkan seorang rakan mangsa mengenai kejadian itu jam 4 petang kelmarin sebelum segera membantu membawa mangsa mendapatkan rawatan di wad kecemasan, Hospital Raja Permaisuri Bainun (HRPB), di sini. MANGSA yang cedera dibawa ke wad kecemasan, Hospital Raja Permaisuri Bainun, Ipoh.
“Sebelum kejadian, dia tinggal seorang diri di rumah selepas keluargany…

Data awal diperoleh dari kotak hitam MH17

图片
Semalam pegawai keselamatan Ukraine memberitahu bahawa terdapat maklumat letupan yang berpunca daripada serangan roket yang diperolehi daripada data kotak hitam milik pesawat MH17.
Jurucakap Majlis Keselamatan Ukraine, Andriy Lysenko berkata, penyiasat antarabangsa mendapati data perakam penerbangan menunjukkan punca bagi kemusnahan pesawat itu akibat daripada penyahmampatan letupan roket yang besar.
Data dari kotak hitam pesawat itu dianalisa di Britain selepas ia diserahkan kepada pegawai Malaysia oleh pemberontak pro-Russia yang mengawal lokasi nahas MH17.

Kumpulan penyiasat yang mengetuai siasatan di Belanda enggan untuk mengesahkan maklumat terbaru dari Kiev, dengan menyatakan bahawa mereka ‘sedang menunggu gambaran lebih lengkap tentang apa yang telah berlaku’. KOTAK hitam pesawat MH17. FOTO Reuters
Kiev dan sekutu baratnya mendakwa kumpulan pemberontak yang menembak jatuh pesawat itu, yang mengorbankan kesemua 298 penumpang dan anak kapal

Gambar anak perempuan bongsu Ustaz Azhar Idrus pakai tudung yang comel

图片
Mungkin ramai lagi peminat yang belum pernah melihat gambar anak perempuan bongsu Ustaz Azhar Idrus pakai tudung yang comel.

Siapa kata budak perempuan tak nampak comel kalau hanya memakai jubah dan tudung. 



Kalau ikutkan pemikiran orang zaman sekarang, ramai beranggapan bahawa budak perempuan yang kelihatan comel dan cantik mesti memakai gaun ketat, skirt dan lain-lain yang seksi.

Tetapi, semua itu tidak perlu sebenarnya, cukuplah hanya mengenakan pakaian seperti anak perempuan bongsu Ustaz Azhar Idrus di bawah. Tetap sejuk mata memandang.

Penyamun mati kemalangan selepas menyamun

图片
Seorang penyamun ditemui mati selepas terbabit dalam kemalangan di persimpangan lampu isyarat dekat Plaza Tol Sungai Petani Utara, Kedah.

Kejadian berlaku kira-kira jam 5.20 pagi apabila kereta Proton Wira dinaiki suspek bersama tiga rakannya merempuh sebuah kereta Perodua Kancil yang berhenti di lampu isyarat terbabit.  Difahamkan, mangsa dan tiga rakannya dipercayai baru pulang daripada melakukan samun. 

Jurucakap polis berkata, mangsa berusia 30-an mengalami cedera parah akibat terkena hentakan tukul besi di dadanya, manakala seorang rakannya berjaya ditahan.

Dua lagi rakan mangsa yang melarikan diri dan sedang diburu untuk siasatan.

Wanita ugut terjun jejambat PLUS di Meru kerana bergaduh dengan teman lelaki

图片
Agak mengejutkan kejadian ini di mana seorang wanita nekad untuk terjun jejambat PLUS dekat Meru, Ipoh hanya kerana berselisih faham dengan teman lelaki. 
Wanita tersebut memanjat papan iklan gergasi sebelum berjaya dipujuk oleh oleh anggota bomba di tempat kejadian.

Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Meru, Norazlina Robak’aee berkata, lima anggota bergegas ke lokasi kejadian setelah menerima panggilan pada jam 6.48 petang dan mendapati seorang wanita berusia awal 30-an duduk di atas papan iklan berkenaan.
“Wanita yang dipercayai warga Thailand itu hanya pakai baju tanpa lengan dan berseluar pendek. Dia menangis sambil menjerit memarahi teman lelakinya yang turut berada di tempat kejadian.
“Ketika dipujuk, wanita berkenaan bertindak berdiri dan sekali sekala mengugut mahu terjun dari papan iklan terbabit dengan banyak kenderaan lalu lalang di bawah jejambat berkenaan,”
Beliau berkata, pada mulanya pihaknya sukar meminta mangsa turun daripada papan iklan tersebut kerana emosinya yang tida…

MH370: Penyiasat temui petunjuk baharu

图片
Kuala Lumpur: Pasukan penyiasat nahas udara Australia semalam mendedahkan penemuan bukti baharu berkaitan penyalahgunaan peralatan dalam kokpit pesawat Penerbangan Malaysia (MAS) MH370.
Gangguan kuasa misteri

Pihak penyiasat berkenaan menerusi The Telegraph mendedahkan bahawa penerbangan pesawat itu mengalami gangguan ‘kuasa misteri’ pada peringkat awal penerbangan.

Pakarnya mendakwa langkah itu diambil sebagai sebahagian daripada usaha untuk mengelak daripada dikesan radar.

“Unit data satelit pesawat membuat permintaan luar kebiasaan untuk ‘log masuk’ kepada sebuah satelit 90 minit selepas berlepas dari Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA).

“Permintaan log masuk di tengah penerbangan adalah perkara yang luar daripada kebiasaan. Analisis telah dilakukan dan ciri-ciri serta masa permintaan log masuk menunjukkan wujudnya gangguan kuasa,” menurut laporan itu.

Pakar keselamatan penerbangan dari Universiti Loughborough, David Gleave pula berkata, gangguan elektrik terhasil apab…

Harus Baca Penting! Jangan sebut Israel Laknatullah..kenapa?

图片
Pagi ini saya terbaca satu post dari ahli kumpulan Sahabat Ustaz Azhar Idrus yang menulis, "Jangan sebut Israel laknatullah, tapi sebutlah Zionis laknatullah. Ini adalah kerana Israel adalah antara nama timangan kepada Nabi Yaakub"

Kenapa tidak boleh sebut Israel laknatullah? Saya cuba mencari jawapannya dan saya kira post di atas memang betul.

Sumber dari Wilkipedia.

Bani Israil (bahasa Arab: بنو إسرائيل, Banū Isräīl) adalah sebutan untuk kaum keturunan Israil yakni kaum Israel. Sebutan ini juga merupakan sebutan yang digunakan dalam Al Qur'an saat merujuk hal yang sama, Allah kerap memanggil Yaqub (Bahasa Inggris Jacob) dengan nama Israel, maka anak-cucunya disebut Bani Israil. Sebuah surat dalam Al Qur'an yakni surat Al Israa' juga memiliki nama lain yang banyak dikenal sebagai surat Bani Israil. Adapun keturunan Ishaq dari putra pertamanya Esau disebut sebagai Bani Ishaq.

Kalimat Bani Israel berasal dari Bani dalam bahasa Arab artinya keturunan dan Israel adalah …

BERHALA TERTINGGI DI DUNIA - DUBAI

图片
Aiii...aku xnak cerita pasal adobe atau pun tentang cinta tetapi malam ni aku nak tunjukkan sesuatu kat korang.Mybe korang boleh lihat dengan jelas sekarang tentang kedatangan hari kiamat.Takut bila kita menghitung semua tanda2x hari kiamat yang makin hampir, salah satunya manusia berlumba2x membina bangunan y tinggi2x serta mengejar kemodenan dengan pantas.Kemodenan adalah satu kemajuan yang memamg lumrah dalam dunia kita sekarang ni.bermacam2x kita lihat bangunan y tinggi2x, sesuatu negara yang pesat membangun sekarang ni adalah Dubai, pada asalnya aku sangat kagum dengan perubahan Dubai y amat ketara, dengan bangunanya y tertinggi di dunia, dengan pulau buatan yang mengubah peta dunia, dengan tempat membeli belah y terbesar di dunia, semuanya Dubai kuasai sekarang ni.Selepas ini ada pembangunan lagi di Dubai, bangunan yang lebih tinggi dari Burj Khalifa.Dalam kemodenan di Dubai ni ada satu part yang aku tak suka pasai pembangunan diorang.Kalau korang nak tahu apa yang membuatkan ak…

Briged al-Qassam berjaya lumpuhkan kekebalan Israel

图片
Salam jihad semua.. DOAKAN SEMOGA GAZA TIDAK TUNDUK PADA RAYUAN TEL AVIV, PBB ATAU LIGA ARAB… Jelas sekarang Tel Aviv dan BN (Benjamin Netanyahu) khususnya dan zionis Israel umumnya takut dan bimbang dengan situasi sekarang. Situasi yg tak pernah terlintas di benak Israel zionis bahawa negara yang sebelum ini dikatakan paling kebal di rantau arab.. tapi hakikatnya kini ia hanya bukan cerita dongeng lagi, apabila Hamas dengan sayap tenteranya Briged Izzudin Al Qassam telah membuktikan negara Israel bukanlah sebuah negara kebal..faktor dan fakta inilah membuatkan Israel takut dan mula berfikir utk mempertimbangkan cadangan Mesir untuk pelan damai Gaza-Israel… Israel.zionis, yahudi sekarang amat-amat takut.. malah US selaku kekasih Israel pun tak berani menghantar bantuan apabila Obama hanya sekadar mengecam Hamas tetapi tidak menawarkan sebarang bantuan ketenteraan…kerana dia tahu kekuatan Briged Al Qassam tak dapat digambarkan.. ini mmbuatkan Tel Aviv semakin stress dan kecut…bermula den…

AJAIB. Beberapa gambar pasangan berpantang maut diselamatkan akibat kereta dihempap kontena

图片
Kejadian yang berlaku ini adalah masa yang luar biasa yang mana dua orang telah hampir di ragut nyawanya  dari sebuah kereta yang telah hampir remuk sepenuhnya dihempap oleh kontena.
Anggota bomba tiba di tempat kejadian di Qingdao di wilayah Shandong di timur China yang yakin bahawa tiada siapa yang dapat terselamat kemalangan yang mengejutkan itu.