Perempuan miang atau lelaki gatal?

Lambakan video lucah, keruntuhan moral dan sebagainya adalah angkara siapa lagi jika bukan kerana angkara manusia sendiri. Jika perempuan tak memberi, lelaki pun tak akan menerima. Dan juga jika lelaki tidak meminta, perempuan juga tak akan memberi.

Kedua-dua jantina ada hawa nafsu dan keinginan. Tetapi di sini, yang memudahkan maksiat itu berlaku adalah kerana kaum hawa yang sering diperalatkan oleh sang Iblis. Lelaki yang tidak kuat iman akan mudah kecundang ke lembah hina.

Tidak perlu menunding jari kerana masing-masing punyai kelemahan. Bukan salah ibu mengandung jikalau kejadian itu disebabkan nafsu serakah manusia yang menyebabkan terjadinya rogol. Perogol juga mungkin adalah orang yang waras pada mulanya, tetapi bertindak kejam kerana warasnya telah hilang.

Namun kaum hawa juga boleh berusaha supaya kejadian yang tidak diingini ini ditangani supaya lebih ramai kaum hawa yang lain terselamat di masa hadapan. Mungkin ianya mustahil untuk dibendung secara sepenuhnya namun tanpa usaha, sudah pasti kejadian ini akan lebih berleluasa.

Pilihan ada di tangan manusia itu sendiri. Tidak kira jantina. Malah kebinasaan alam sekitar sedikit demi sedikit yang berlaku saban hari, walaupun berjaya dipulihkan. Ianya tidak akan sama seperti sebelumnya. Bumi sebenarnya semakin tercemar dengan pelbagai radiasi dan toksik akibat tangan-tangan manusia. Apa yang mampu dilakukan kita adalah 'memperlahankan' pencemaran supaya generasi masa hadapan turut sama merasai apa yang kita nikmati sekarang. 

Kesimpulannya, jika perempuan terus miang, lelaki juga akan terus gatal. Kita hanya dapat mengurangkan dan mengawal kemiangan dan kegatalan daripada terus menghancurkan kehidupan. Sekian. Terima kasih.

评论

此博客中的热门博文

Maksud Kod Di Penyata Resit ATM

Tarikh Tayangan Filem Melayu Terbaru

Pesan Dari Tuhan (Cereka Ahad TV3)