Aku terus mensyukuri semalam berbanding hari ini

Sejujurnya aku terus mensyukuri dan merindui setiap hari yang berlalu berbanding hari ini. Buktinya, aku selalu merindui saat remaja aku. Kerana waktu remaja dulu, aku kesunyian. Sehingga sekarang, aku juga masih kesunyian, dan kesepian.

Bila dah menjelang umur pertengahan macam ni, harapan tidaklah segah waktu remaja dahulu. Tidak terlalu meminta, tidak juga terlalu menolak. Itulah sisa harapan yang tinggal.

Aku punya rupa, tetapi aku seakan jarang menggunakan kelebihan yang aku ada. Bila teman-teman bertanya tentang siapakah orangnya yang istimewa di dalam hidupku, dan aku berkata bahawa aku tiada sesiapa yang istimewa, ramai di kalangan mereka yang tidak percaya. Orang yang punya rupa tidak semestinya berasa bahagia. Itu hanya andaian manusia. Andaian manusia tidak selalu benar. Walau seribu manusia bercakap perkara yang sama, tetap ia tidak semestinya benar. Hanya yang ahli dan arif sahaja yang dapat mengesahkan kebenarannya. Semenjak itu, aku jarang menyesal. Dan jarang juga berasa seperti rumput lalang yang tidak tetap.


Kalaulah aku tahu bagaimana untuk berubah...

Aku tahu, mungkin aku belum bersedia untuk memberi dan juga menerima cinta. Cinta itu anugerah tuhan. Dan Dia memberikan kepada yang layak. Jika aku punya cinta , lalu aku mensia-siakannya, bukankah ia amat buruk kesannya. Tetapi aku tetap terus belajar akan erti kehidupan ini. Aku sentiasa akan ingat perjuangan dan pengorbanan seorang insan yang amat bermakna di dalam hidupku.



评论

此博客中的热门博文

Maksud Kod Di Penyata Resit ATM

Tarikh Tayangan Filem Melayu Terbaru

Pesan Dari Tuhan (Cereka Ahad TV3)