Постоянные читатели

on Leave a Comment

Dah kawin baru jadi baik

Aku selalu jugak dengar cerita macam ni. 'Dulu dia ni lebih daripada penyangak, sejak dah kawin langsung berubah'.

Namun ade jugak yang dah kawin pun perangai masih tak berubah, malah makin teruk.., lagi teruk daripada daj**.

Aku  pun penah jugak orang tanye soalan 'dah kawin ke belum'? Yang tanye aku tu lelaki lah. Bukan perempuan...


Aku dengar soalan ni sejak dari 10 tahun dulu sampai sekarang. Kadang-kadang aku pun naik hairan. Kenapa tanye aku soalan macam tu.

Biasanya orang yang 'tak kenal' akan tanye umur aku dulu.. kemudian diorang akan terperanjat.. lepas terperanjat baru lah diorang akan tanye aku dah kawin ke belum..lepas aku jawab 'belum', 'terperanjat' diorang tadi pun terus hilang. Tak ke pelik macam tu?. Aku rase memang pelik. Daripada terperanjat terus jadi macam orang tak hairan. Aku rase diorang tu macam terencat pun ade..

Ade jugak kawan yang dah lame tak jumpe, tibe2 datang tegur, So aku nak ucap terima kasih lah sebab masih ingat lagi kat aku. Jarang ade kawan lame yang masih ingat kat aku. Ramai yang dah tak kenal aku sebenarnya. Tapi aku masih kenal dan ingat diorang. Ade sebabnya kenapa situasi ni berlaku . Aku tak nak bagi tahu sebab ape kat sini. Tapi kalau korang nak fikir yang negatif lantak lah. AKu tak rugi ape2 pun...

So, lepas tegur. Macam biasa lah, soalan yang sama akan berulang kembali. Tapi perkataan ade sikit lain, Sebaik saja bersalaman. ' Dah 'nikah' ke'? Aku pun jawab, 'belum'. Dia jawab 'Oh...' .Kemudian aku pun tanye la sikit2 soalan pasal dia. Dia pun sama tanye aku. Lepas tu, dia cakap, 'O.K, jumpa lagi lain kali'.

Pade firasat aku, dia cuma nak bagitahu yang dia dah 'maju' la kot sebab dah bernikah. Hahahah, negatif betul fikiran aku kan?

Mentang-mentang la aku belum kawin.. Padahal aku lagi tua dari kau..

Baru2 ni aku 'stalk' facebook sorang barua yang penah cari pasal ngan aku. Dia ni dulu memang penyagak. Penah cari pasal ngan aku. Tapi aku tak balas pun. Aku berdoa je sebagai seorang yang dizalimi. Barua ni pun dah nak menikah. Syok betul. Padahal dulu memang jahat nak mampos.

Aku tak kisah pun berapa ramai yang nak kawin ke, nak nikah ke. Pas tu nak jadi baik ke, nak jadi daj** ke. Tapi satu je aku nak bagi tahu. Kalau kau penah buat salah, kau boleh bertaubat. Tapi kalau kau penah buat salah ngan orang, kau kena mintak maaf dengan orang tu. Baru lah kau boleh selamat kat akhirat sana... O.K?? Boleh faham? Sekian...

P.S : Tah ape aku nak tulis kat P.S ni aku pun dah lupe. Nanti lah aku 'update' .

Oh ya, seperkara lagi.  aku ni pun tak sempurna. Aku tahu ape yang aku tulis ni ada salahnya. Tak salah pun kalau rase nak menegur. Tapi jangan sampai menghina, Sebab kau takkan dapat lihat 'penghinaan' kau tu kat sini.

0 comments:

Отправить комментарий

Sebarang komen membina adalah di alu-alukan.

Технологии Blogger.

Start Backlink Code

jubah murahFree Automatic Backlink

Entertainment Blogs
Entertainment blogs


tanda




Backlink Checker SEO Tool by monitorbacklinks.com
link directory


Submit your website to 20 Search Engines - FREE with ineedhits!
SEO Services

link directory
Blogs Directory

Blogarama - The Blog Directory
Photobucket


Blogged.my
My Ping in TotalPing.com





Feedage Grade A rated





Ping your blog, website, or RSS feed for Free

Search Engine


web directory
chrisrossell Blog
HQ Arts BlogsHQ Arts Blogs
Directory submission Test your Internet connection speed at Speedtest.net

pgrnk n ppp


Page Rank


В этом гаджете обнаружена ошибка

fdbrnr

Masukkan email anda untuk mendapatkan tips rahsia buat duit dengan internet.:

Sinopsis, Review, Informasi

ntwkblg