Kejahilan segelintir peniru blog

Entah lah dari mana mereka ini datang. Adakah mereka ini dari suatu kumpulan  ?atau mungkin juga individu. Mungkinkah mereka ini kebanyakannya dari golongan pelajar yang berumur lingkungan 20-an? Jikalau golongan professional, aku rasa tak mungkin. Sebab? Perlukah sebab? Sebabnya mereka professional lah. Itu lah sebabnya.

Menggunakan blog untuk memaparkan kisah-kisah pengajaran atau tauladan berunsur lucah bukanlah perkara yang dapat memberi manfaat. Ini kerana apabila kita guna blog lepas tu nak ajar orang supaya tutup aurat, dalam masa yang sama terang-terang tunjuk gambar contoh tak tutup aurat, itu BAHALOL namenye. Kau nak ajar orang supaya buat baik dengan bagi contoh yang macam tu, orang yang tengok pun akan terangsang. Lepas tu orang tu gi buat maksiat, kau tanggung lah dosa orang tu ye.

BANGANG....

Apa guna duit yang dapat dari blog jikalau ianya mendorong orang lain buat maksiat? Tak berkat . Bila makan benda haram, jiwa kau takkan tenang. Kau akan marah-marah orang. Kau tengok orang muda sebaya kau, kau marah tak tentu pasal. Padahal orang tu pelanggan. Kau tak sedar orang tu umurnya bertahun-tahun lebih banyak dari kau. Sebab umurnya diberkati. Sebab tu la dia nampak MUDA. Dia bertahun-tahun lebih tua tapi kau tak sedar. Lepas tu dia doa kepada tuhan setelah dizalimi oleh kau. Kemudian kau yang akan ditimpa bala. Kesian kau...

评论

  1. Sebenarnya saya pun ada nak buat entry teguran mcm ni tapi tak berani. tapi kebanyakkannya berunsurkan mcm tu. ntahla. nak ckp banyak takut juga kene btg hidung sendiri. moga ada kesedaran..

    回复删除

发表评论

Sebarang komen membina adalah di alu-alukan.

此博客中的热门博文

Maksud Kod Di Penyata Resit ATM

Tarikh Tayangan Filem Melayu Terbaru

Pesan Dari Tuhan (Cereka Ahad TV3)