Macam ambil berat, tapi sebenarnya sakit mental

Ramai orang suke 'ambil berat' ke atas orang lain atas pelbagai sebab. Terbaru adalah pasal kemalangan yang menjadi buah mulut di seluruh negara.

Tahu la nak 'ambil berat' sebab ada manusia tak berdosa jadi mangsa. Habis engkau ingat orang macam aku yang tengah tulis dalam blog, yang takde kene mengena dengan mane2 pihak ni tak terase ke atas apa yang berlaku kepada 2 orang budak perempuan tu?

Aku pun terase sebak sangat dengan kemalangan dan nasib budak-budak tu. Tapi aku takde la menggelabah sangat sampai nak siasat, cari, lepas tu tuduh. (fitnah), tanpa usul periksa yang terperinci, telus dan teliti.

Aku harap jangan la sampai macam tu sekali. Nanti orang ingat kau ni asalnya seorang yang prihatin dah bertukar jadi seorang yang sakit mental. Cukuplah dengan mangsa yang telah terkorban. Jangan korban kan lagi nyawa lain yang tak berdosa dek kerana fitnah korang yang tah hape2 tu.

P.S : Golongan macam ni lah  punca masalah jadi lagi parah.

评论

此博客中的热门博文

Maksud Kod Di Penyata Resit ATM

Tarikh Tayangan Filem Melayu Terbaru

Pesan Dari Tuhan (Cereka Ahad TV3)