Search This Blog

Exorcism Haunted Child [Review]

Kami pasukan Wayangkini sepakat mengatakan filem-filem benar-benar seram ditayangkan di pawagam kebanyakannya filem Thailand. Filem Holywood banyak menggunakan element terkejut dan pada akhirnya tidak begitu seram. Namun kami belum pernah cuba menonton filem seram Vietnam dan filem Exorcism Haunter Child membuka peluang kami untuk diperkenalkan kepada filem seram dari negara berkenaan. Sejujurnya, ini merupakan filem Vietnam pertama kami tonton.

Exorcism Haunted Child

Exorcism Haunted Child [Review]

Agak sukar untuk kami memberikan sinopsis filem ini kerana terdapat sedikit kecelaruan dari segi jalan ceritanya. Namun bolehlah kami simpulkan filem Exorcism Haunted Child ini mengisahkan perkara-perkara menyeramkan yang berlaku kepada seorang lelaki yang telah melanggar lari seorang warga emas yang berjalan ketika beliau menunggang motosikal bersama teman wanitanya pada suatu malam.

Apakah perkara menyeramkan yang berlaku kepadanya? Tontonilah filem ini di pawagam untuk mengetahuinya.

excor

Jalan Cerita

Seperti dijelaskan pada awal artikel, jalan cerita filem ini agak bercelaru tetapi pada masa yang sama cara pengolahannya agak bijak. Bagi menerangkan kecelaruan ini kami bahagikan filem ini kepada dua bahagian. Bahagian pertamanya seram, tetapi tiada hantu yang sebenar dan bahagian kedua tidak begitu seram tetapi berhantu.

Watak utama dalam kedua-dua bahagian filem ini berbeza, namun filem ini merupakan satu filem yang berkaitan dan bukan dua filem berbeza. Filem ini merupakan filem yang memaparkan kesudahan filem pada permulaan filem dan kemudiannya menceritakan bagaimana keadaan boleh sampai kepada pengakhiran sebegitu.

Kami merasakan cara pengolahannya agak bijak, namun menyusunan isi jalan ceritanya agak mengelirukan.

Lakonan

Memandangkan ini kali pertama kami menonton filem Vietnam, kami tidak berapa arif untuk menilai standard lakonan pelakon negara tersebut. Tetapi dari pandangan kami, lakonan pelakon filem ini baik walaupun kami tidak memahami bahasa Vietnam yang bunyinya sedikit aneh buat kami.

excor3

Positif vs Negetif

Positif

  • Pengolahan filem yang agak bijak, walaupun sedikit mengelirukan
  • Bahagian awal filem ini seram dan ditulis dengan baik.

Negetif

  • Bahagian kedua filem ini tidak begitu seram walaupun berhantu.
  • banyak babak membazir di bahagian separuh kedua.

Kesimpulan

Walaupun penulis secara peribadi bukan peminat filem seram, namun filem ini agak berpotensi untuk menghiburkan peminat filem genre ini. Namun, janganlah meletakkan harapan terlalu tinggi kepada filem ini, sebaliknya tonton sahaja tanpa sebarang persepsi awal.

The post Exorcism Haunted Child [Review] appeared first on WayangKini.



from WayangKini http://ift.tt/1IFwiU7