Search This Blog

Tomorrowland [Review]

Daripada trailer yang diterbitkan tidak lama dahulu, Tomorrowland kelihatan seperti sebuah filem yang berpotensi menjadi sebuah filem yang epik dan sangat menarik. Namun adakah ia seperti yang diharapkan? Ikuti kupasan kami mengenai filem ini.

Tomorrowland

Tomorrowland [Review]

Tomorrowland mengisahkan seorang remaja perempuan bernama Casey Newton yang sentiasa mempunyai sikap ingin tahu dan optimistik dan seorang bekas saintis dan perekacipta bernama Frank Walker yang menjalani misi untuk merungkai rahsia sebuah alam yang digelar Tomorrowland yang wujud dalam dimensi berbeza dari dunia nyata. Tempat tersebut merupakan satu tempat di mana semua individu bijak dalam bidang masing-masing dikumpulkan untuk mencipta teknologi termaju tanpa halangan politik dan birokrasi. Apakah rahsia yang akan dirungkaikan mereka. Tontonilah filem ini untuk mengetahui kesudahannya.

tomorrowland

Jalan Cerita

Secara keseluruhannya jalan cerita filem ini mempunyai potensi untuk menjadi satu filem yang menarik dan unik. Ia bermatlamat untuk memberi inspirasi kepada golongan muda untuk lebih minat kepada sains dan teknologi demi membentuk masa depan yang lebih baik. Ideanya bagus dan gambaran mengenai Tomorrowland sangat mengujakan.

Namun plot filem ini berkembang perlahan dan terlalu banyak memfokuskan kepada bagaimana mereka mencari jalan masuk ke Tomorrowland berbanding memaparkan Tomorrowland itu sendiri. Apabila babak-babak menarik akhirnya tiba, ia tidaklah sehebat yang dijangkakan.

Mungkin mindset kami menjangkakan sebuah filem Sci-Fi sedangkan ia lebih kepada sebuah filem fantasi/adventure. Apa lagi yang boleh diharapkan daripada sebuah filem Disney. Walaubagaimanapun, bagi kanak-kanak dan remaja, filem ini tentu menghiburkan kerana terdapat banyak adegan-adegan lucu dan aksi-aksi yang tidak keterlaluan.

TomorrowlandFeat

Lakonan

Sebenarnya kami mengharapkan watak utama filem ini, Casey Newton memainkan peranan terutama dalam filem ini, namun, walaupun beliau watak utama, wataknya telah “diperkecilkan” peranannya menjadi “sidekick” kepada watak Frank Walker yang dilakonkan George Clooney. Tidak mengejutkan memandangkan George Clooney merupakan aktor yang lebih senior.

Positif vs Negetif

Positif

  • Idea yang menarik dan memberi inspirasi
  • Jalan cerita yang berputar-putar sekitar perkara sama, namun tidak memfokuskan banyak tentang Tomorrowland itu sendiri
  • Lakonan yang baik terutama aktor kanak-kanak yang memainkan watak Athena, robot dari Tomorrowland.
  • Babak-babak lucu dan aksi yang agak menghiburkan.

Negetif

  • Watak-watak jahat yang tidak prominen dan hanyalah watak tambahan.
  • Plot berkembang dengan perlahan dan tidak banyak isi.

tomorrowland2

Kesimpulan

Filem Tomorrowland sebenarnya disasarkan kepada kanak-kanak dan remaja, namun sebagai orang dewasa, tidak salah untuk menonton filem ini dan kami pasti anda turut akan terhibur. Namun, kami juga pasti anda akan melupakan filem ini dalam jangka masa yang pendek memandangkan ia bukanlah sebuah filem epik yang akan dikenang di kalangan penggemar filem. Sesuai untuk anda yang ingin membawa keluarga menonton wayang memandangkan ia sesuai untuk semua lapisan masyarakat.

The post Tomorrowland [Review] appeared first on WayangKini.



from WayangKini http://ift.tt/1cx1RWU