Постоянные читатели

on Leave a Comment

Kaya sikit je tembak

Sekarang ni main tembak je. Yang kene tu pulak biasanya bukan si miskin  yang menunggang kenderaan beroda dua atau kereta kecil warna merah dan sebagainya. Kebanyakan yang menjadi mangsa terdiri daripada mereka yang memakai kenderaan mewah dan sederhana mewah. Si penembak? Biasanya 'si miskin' la kot sebab menunggang kenderaan beroda dua.   Orang yang tembak tu pulak jarang kedengaran berita pasal ditangkap atau didakwa. Musykil?

Baru lagi kes tembak, dah tembak lagi. Kalau korang masih ingat , di zaman sebelum tahun 2000, kes-kes macam ni hampir tak berlaku langsung. Cuma kes perompak dan penyamun berbalas tembak dengan polis macam tu ade la. Maksudnya kes jenayah oleh penjenayah yang mempunyai sindiket tertentu. Tapi skarag, dah macam senang sangat. Sape pun boleh kalau nak main 'permainan' tu. Jangan kate orang dewasa, budak-budak pun suke. Lebih-lebih lagi kalau main polis sentri atau pun koboi-koboi. Peng-peng-peng!

Nak cakap banyak pun tak berani. Aku bukan sape2. Aku bersuara ni pun sebab aku dah muak, dah tak tahu lagi bagaimana hendak diluahkan segala yang terpendam. Cuma boleh berdoa dan berharap je lah. Mudah-mudahan Allah menyelamatkan dan memberi perlindungan kepada kita semua. Amin.


P.S : Nak jadi kaya pun kena fikir dua tiga kali....

0 comments:

Отправить комментарий

Sebarang komen membina adalah di alu-alukan.

Технологии Blogger.

Start Backlink Code

jubah murahFree Automatic Backlink

Entertainment Blogs
Entertainment blogs


tanda




Backlink Checker SEO Tool by monitorbacklinks.com
link directory


Submit your website to 20 Search Engines - FREE with ineedhits!
SEO Services

link directory
Blogs Directory

Blogarama - The Blog Directory
Photobucket


Blogged.my
My Ping in TotalPing.com





Feedage Grade A rated





Ping your blog, website, or RSS feed for Free

Search Engine


web directory
chrisrossell Blog
HQ Arts BlogsHQ Arts Blogs
Directory submission Test your Internet connection speed at Speedtest.net

pgrnk n ppp


Page Rank


В этом гаджете обнаружена ошибка

fdbrnr

Masukkan email anda untuk mendapatkan tips rahsia buat duit dengan internet.:

Sinopsis, Review, Informasi

ntwkblg