Search This Blog

Deadpool 2 – Dipenuhi Lawak Jenaka Memecah Perut

Filem Deadpool pertama antara filem yang mempunyai margin keuntungan tertinggi dalam sejarah. Kos pembikinannya agak rendah, tetapi jumlah kutipannya sangat tinggi. Oleh sebab itulah, kami sangat tertunggu-tunggu untuk menonton Deadpool 2 dan kami berpeluang menontonnya semalam.

Deadpool 2 – Dipenuhi Lawak Jenaka Memecah Perutbu

Deadpool 2 merupakan sequel kepada filem Deadpool 2 di mana Deadpool masih dengan aktiviti membanteras jenayah dengan caranya yang kejam. Wade (Deadpool) dan Vanessa telah berkahwin (tidak pasti kerana budaya barat yang tinggal bersama sebelum berkahwin, mungkin juga mereka tidak berkahwin) dan telah mula berfikir untuk mendapatkan anak. Malangnya sebelum mereka boleh berfikir lebih jauh, rumah mereka diserang penjahat yang berdendam dengan Deadpool menyebabkan Vanessa terbunuh.

Sejak itu, beliau sentiasa bersedih mengenangkan nasibnya. Setelah satu percubaan membunuh diri, para X-Men Collossous dan Negasonic Teenage Warhead cuba memujuknya untuk menyertai X-Men. Dalam misi pertama Deadpool sebagai pelatih X-Men, beliau telah berkenalan dengan budak mutant bermasalah bernama Russel dan beliau akan menjadi tumpuan utama dalam jalan cerita filem ini.

Untuk mengetahui keseluruhan filem ini, tontonlah ia di pawagam berhampiran anda.

Deadpool 2

Review

Pertama sekali, memang jelas filem ini telah menerima suntukan bajet yang jauh lebih tinggi dari sebelumnya jika dinilai dari mutu pembikinan, lokasi penggambaran, prop dan juga bilangan pelakonnya yang lebih tinggi. Apa yang tidak berubah adalah personaliti dan lawak jenaka bersahaja yang unik kepada Deadpool.

Deadpool 2

Jalan ceritanya kali ini lebih menyentuh hati dan mempunyai tema “kekeluargaan” (menurut definisi Deadpool). Kami mengharapkan jalan cerita yang lebih kompleks, terutamanya kerana penyertaan Cabel di dalam filem ini, tetapi filem ini tidaklah mencapai kompleksiti filem Marvel yang lain. Ia lebih fokus kepada lawak jenaka dan hiburan penontonnya.

Bercakap mengenai lawak jenakanya, ia banyak mengulas mengenai perkara yang luar set penggambaran seperti bajet penggambaran, mengulas mengenai DC Universe dan juga filem-filem Ryan Reynolds yang lain. Inilah keistimewaan dan keunikan filem Deadpool yang dikekalkan dari filem asal yang juga mencegah daripada penonton membawang filem ini kerana Deadpool telahpun membawangnya sendiri.

Secara keseluruhannya filem ini adalah sebuah filem yang lucu gila tetapi pada masa yang sama mempunyai pengajaran mengenai kesetiaan dan kekeluargaan. Penambahan bajet juga telah mempertingkatkan mutu animasi CGI dan lagak ngeri filem ini secara drastik. Tetapi pada pendapat kami, kami mengharapkan lebih dari ini. Bukan nak kata filem ini tidak bagus, sebaliknya ia sepatutnya lebih baik dari ini.

Positif vs Negatif

Positif

  • Bajet lagi tinggi, kualiti visual jauh lebih baik
  • Lawak jenaka pecah perut
  • Jalan cerita yang ada nilai moral (walaupun diselubungi lawak 18 tahun ke atas)
  • Lebih banyak karektor menjadikan filem ini lebih meriah

Negatif

  • Tidak sesuai untuk penonton 18 tahun kebawah
  • Walaupun sebuah filem yang baik, kami sebenarnya mengharapkan yang lebih baik

Kesimpulan

Sebagai sebuah filem santai untuk melepaskan tekanan dari stress bersama rakan-rakan, filem Deadpool 2 sememangnya kami rekomen untuk anda yang berumur 18 tahun ke atas. Namun dari segi jalan cerita, ia tidak menghidangkan satu jalan cerita yang unik atau kompleks seperti filem Marvel yang lain. Mungkin suatu yang menarik mengenainya adalah pengenalan pasukan X-Force yang dengar kata akan membuat filemnya tersendiri tidak lama lagi.

Penilaian: 8.5/10

IMDB

The post Deadpool 2 – Dipenuhi Lawak Jenaka Memecah Perut appeared first on WayangKini.



from WayangKini https://ift.tt/2IvLfjJ