Search This Blog

Futureworld – Antara Filem Apokaliptik Paling Teruk Dalam Sejarah

Tiba masanya untuk menonton filem tidak terkenal sekali lagi. Kali ini filem yang ditonton ialah filem Futureworld lakonan James Franco, Mila Jovovich, Snoop Dog dan beberapa lagi pelakon tidak ternama. Trailernya tidak berapa memberi harapan, namun kami menonton sahaja filem ini demi anda pembaca kami.

Futureworld – Antara Filem Apokaliptik Paling Teruk Dalam Sejarah

Futureworld berlangsung dalam dunia apokaliptik di mana dunia telah musnah kerana peperangan nuklear di samping tularan virus maut. Apa yang tinggal ialah permukaan bumi yang gersang dan dikuasai kumpulan-kumpulan penjenayah. Prince merupakan putera kepada pemaisuri satu penempatan aman di tengah padang pasir. Pemaisuri tersebut telah jatuh sakit akibat virus dan anaknya, Prince tekad untuk ke Drug Land untuk mencari penawar untuk ibunya itu.

Dalam usahanya mencari Drug Land, beliau bertemu seorang robot manusia bernama Ash yang dimiliki Warlord, seorang ketua kumpulan penjenayah di kawasan itu. Kebetulan Ash telah terlepas dari cengkaman pemiliknya dan kini bebas. Beliau pergi bersama Prince untuk mencari Drug Land. Dapatkah mereka mencarinya dan mendapatkan penawar virus untuk pemaisuri? Tontonlah filem ini untuk mengetahui kesudahan.

Review

Review filem kali ini pendek sahaja kerana pendapat kami mengenai filem ini sangat jelas. Ia merupakan antara filem Apikaliptik paling teruk kami pernah tonton. Kalau filem Dark Water Minggu lepas, kami hanya rekomen menonton filem tersebut jika ia ditayangkan di TV, untuk filem ini pula, kami tidak rekomen sama sekali menonton filem ini dalam apa jua keadaan.

Pertama sekali jalan ceritanya sememangnya seperti ditulis oleh budak sekolah rendah dari segi kompleksiti dan susun aturnya. Banyak babak dan kisah dalam filem ini dilihat tidak mempunyai tujuan yang jelas. Tambahan pula babak aksi yang amatur serta skrip yang sangat lemah. Props dan lokasi yang digunapakai juga jimat kos dan langsung tidak menggambarkan krew produksi serious mengenai membikin filem ini. Pendek kata, ia hanya seperti hasil kerja pelajar sekolah filem.

Dengan itu kami tidak perlu jelas lebih lanjut kerana tentu anda suda mendapat gambaran betapa teruknya filem ini.

Positif vs Negatif

Positif

  • Tiada positif

Negatif

  • Semua perkara mengenainya

Kesimpulan

Kesimpulannya filem Futureworld tidak perlu ditonton oleh sesiapa. Walaupun jika ia ditayangkan secara percuma di TV, ia akan membazirkan masa anda menonton filem ini. Jadi, jadilah penonton bijak dan tontonlah filem lain.

Penilaian: 3/10

IMDB

The post Futureworld – Antara Filem Apokaliptik Paling Teruk Dalam Sejarah appeared first on WayangKini.



from WayangKini https://ift.tt/2M4bnV5