Search This Blog

Tiap kali tiba Ramadhan

 Ada satu lagu yang bila aku dengar waktu bulan Ramadhan, rasa seperti jantungku direntap. Peristiwa ini berlaku dah masuk 13 tahun, pada bulan Ramadhan. Aku malu nak menulis sebab benda kecil je pun. Sebelum tu, tajuk lagu tersebut berjudul 'tapi bukan aku' , lagu dari negara seberang yang dinyanyikan oleh kumpulan Kerispatih. Ada 3 buah lagu kumpulan ni yang aku minat. Tapi untuk lagu 'tapi bukan aku', boleh buat aku jadi auto murung bila terkenang kembali kisah yang lalu.

Lagu seterusnya adalah hampir ke semua lagu oleh Maher Zain dari album 'the awaken'. Terutamanya lagu seperti 'The Chosen One', 'The Awaken', 'Always Be There', 'Open Your Eyes' dan beberapa buah lagi lagu. Kalau nak cerita secara terus terang, aku tak akan lakukan. Tapi aku akan cerita secara ringkas sahaja.