Search This Blog

Mad Max Fury Road

Semalam, krew Wayangkini memperolehi dua tiket percuma dari Yes 4G bagi menonton filem Mad Max Fury Road. Walaupun sebelum ini kami tidak mengetahui latarbelakang filem ini, namun kami mendapat tahu filem ini merupakan siri keempat dalam siri filem Mad Max arahan pengarah Australia George Miller.

 

Mad Max Fury Road

Mad Max Fury Road mengisahkan kisah di masa hadapan di mana tamadun manusia telah runtuh dan apa yang tinggal adalah beberapa puak bersaing sesama sendiri untuk merebut sumber alam. Dalam filem ini, Mad Max dan Imperitor Furiosa merancang untuk merubah nasib dunia dengan membawa wanita-wantia “pembiak” (wantia yang sihat dan subur untuk melahirkan zuriat manusia) ke “Green place” iaitu kawasan hijau dan subur di mana Furiosa dilahirkan.

Mereka dikejar puak-puak berperang dalam perjalan ke tempat berkenaan. Adakah mereka akan berjaya sampai ke Green Place? Tontonlah filem ini untuk mengetahui kesudahannya.

Jalan Cerita

Pertama sekali, jika anda tidak mengikuti filem-filem Mad Max sebelum ini, anda sudah pasti akan merasa sangat keliru apabila mula menonton filem ini kerana ia menyambung terus kisah Mad Max Beyond Thunderdome (filem ketiga dalam siri Mad Max) tanpa sebarang pengenalan dan latarbelakang situasi yang jelas.

Jadi bagi kami yang tidak pernah menonton filem-filem sebelum ini, 1 jam pertama filem ini bagaikan hanya satu siri babak-babak aksi di mana memaparkan kereta-kereta dan lori trailer yang pelik dimusnahkan dalam peperangan sesama sendiri.

Watak watak yang pelik dalam filem ini juga sangat pelik sehingga boleh diklasifikasikan sebagai pesakit mental.

Namun dengan tidak mengambil kira faktor di atas, babak-babak aksi dalam filem ini (sebenarnya hampir keseluruhan filem ini adalah babak aksi) dibuat dengan sangat baik dan unik sehinggakan an

The post Mad Max Fury Road appeared first on WayangKini.



from WayangKini http://ift.tt/1RHpNI4