Search This Blog

Minions [Review]

Karektor Minions telah menjadi kegilaan di kalangan kanak-kanak dan juga mereka yang berjiwa muda sejak tayangan filem animasi Despicable Me beberapa tahun dahulu. Kini sejarah kebangkitan Minions dibongkarkan dalam filem terbaharu Minions.

Official-Minions-Artwork-for-appearances

Minions [Review]

Dalam filem animasi Minions, Bob, Stewart dan Mike mengembara menjelajah dunia dalam usaha mencari seorang Bos jahat yang layak diikuti oleh kaum Minions. Kaum Minions yang ketandusan semangat akibat kematian bos-bos sebelumnya, memerlukan seorang bos baru untuk melengkapkan tujuan hidup mereka. Mampukah tiga sekawan itu menemui bos jahat yang mereka cari? Saksikan filem animasi ini di pawagam berhampiran.

maxresdefault

Jalan Cerita

Seperti mana-mana filem animasi 3D, jalan ceritanya ringkas, iaitu 3 sekawan mengembara mencari seorang bos yang layak diikuti. Namun kelebihan mana-mana filem animasi adalah pada pengolahannya. Filem ini dipenuhi dengan lawak jenaka tanpa henti yang bersahaja, membuatkan anda tidak kering gusi.

Namun, tidak seperti filem Despicable Me, filem Minions lebih ringkas dan tidak banyak “twist” dalam plot filemnya. Tetapi itu memang sudah dijangka kerana kekuatan filem ini pada watak-watak yang comel dan lawak jenaka bersahaja dan selamba.

BONUS : Satu kejutan buat rakyat Malaysia di penghujung filem ini, apabila anda menontonnya, pastikan anda menumpukan perhatian pada bahagian akhir filem ini, terutamanya apa yang dikatakan oleh Minions.

maxresdefault (1)

Positif vs Negetif

Positif

  • Lawak jenaka bersahaja oleh Minions yang comel.
  • Bonus untuk rakyat Malaysia di penghujung filem.

Negetif

  • Isi jalan cerita filem yang tidak banyak.
  • Tidak mempunyai elemen memberi inspirasi seperti filem Wall-E dan Cars.

Kesimpulan

Filem Minions tidaklah sehebat yang disangka, namun ia tetap menghiburkan dan mampu menceriakan hari penonton yang menontonnya. Ia lebih sesuai ditonton oleh kanak-kanak berbanding golongan “berjiwa muda”, walaupun golongan ini peminat tegar watak-watak tersebut. Jadi bagi mereka yang berkeluarga, ramai-ramai serbu panggung wayang untuk menonton filem ini.

The post Minions [Review] appeared first on WayangKini.



from WayangKini http://ift.tt/1GY1u4l