Search This Blog

Persembahan dan penampilan paling segak, sopan dan yakin


Aku  macam tak pasti ape nak dinukilkan tentang lagu dalam video di atas, melainkan sebuah kenangan silam yang sangat bernilai, dan juga mengusik jiwa. Aku rasa terseksa sebenarnya dengan lagu ni. Lagu masa aku darjah 3, dan mala'un tak sedar diri tu pulak baru darjah 2. Aku sepatutnya belasah mala'un tu sejak dulu....

Maaf lah readers sekalian, tajuk entry macam tak berape nak kene. Tapi seriously, memang persembahan daripada kumpulan VISA ni amat mantap, segak, kemas, rapi, awesome, gentlemen, superb, dan korang name kan lah sendiri. Sebab Sham VISA ni muke dia memang cantik. Aku pun kagum dengannya, tapi aku bukan gay.

Persembahan macam ni lagi aku suke. Persembahan 'rock serabut' dengan imej ala compang-camping pun O.K jugak, tapi band ni lebih kepada genre pop. So, amat sesuai lah dengan penampilan diorang. Lagipun mase ni dah tahun 1994. Kali terakhir Juara Lagu yang menampilkan hampir ke semuanya band rock adalah pada tahun 1991 iaitu 3 tahun sebelum. Mungkin sebab tu fesyen rock serabut ala compang-camping dah bertukar kepada imej yang amat berbeza iaitu segak dan kemas, walaupun masih ada lagi band rock dengan fesyen serabut. Tahniah kepada kumpulan pop rock VISA yang menampilkan kelaianan dalam imej tersendiri.

Tengok wajah Sham VISA ni, teringat aku kepada seorang mekanik cina yang penah membaiki kereta lame aku. Kete tu dah jual. MEmang patut pun jual kete tu. Aku sampai tak sanggup nak citer kat sini tentang masalah kete tu. Ibarat aku jual 'malang'. Tak tau la kalau tuan baru dia dapat tuah. Berbalik kepada mekanik tu, orang cine korang faham je la . Macam kulit cina la. Tapi aku bukan nak membandingkan SHam VISA dengan mekanik tu, cuma iras diorang macam same. Ade kisahnye kenapa aku kaitkan diorang. Sebab mekanik tu mengingatkan aku kepada kisah enam tahun dahulu. Mase aku masih bekerja, menyara kehidupan diri tanpa bantuan sesiapa. DAn ketika aku sedang bercinta dan dalam mase yang same dilanda pelbagai masalah. Syukur, aku sekarang tidak lagi berjerih-perih seperti dahulu. Cuma sedih tu perkara biasa lah. Dah sebati sejak dari dahulu lagi. Wajah aku tak macam Sham VISA, mekanik cina tu atau pun Harry Kewell pemain bola kebangsaan Australia. Kerana iras ketiga-tiga diorang ni pada pandangan mate aku memang sebiji. Cuma SHAM Melayu, so ade kelainan yang agak istimewa lah sikit pada SHam VISA . Aku suke kening dan mate diorang. Macam wajah orang ceria. Wajah macam ni senyum sikit je dah nampak ceria. Memang tak same  lah ngan wajah dan penampilan aku. Tapi aku bukan lah pula tak bersyukur dengan pemberian Ilahi. Aku terima seadanya. Cume kekadang tu aku terase hati lah sikit. Lebih2 lagi dengan umur yang semakin meningkat ni, tapi belum ketemu-temu lagi pasangan yang serasi . Asyik rase sensitif dengan perangai manusia yang selalu membuli aku. Dah la aku ni payah nak senyum. Aku rase macam aku semakin hilang tarikan. Kalau dulu, gadis2 yang sederhana mate memandang pun boleh suke kat aku. Tapi pade mase sekarang, aku dah tak pasti lagi. Sebab baru2 ni, gadis2 yang berjalan berduaan dengan kawan diorang macam cube mengelak bile aku pun mengelak ketika berselisih . Dulu tak pun macam tu. Dulu kalau aku mengelak, diorang jalan lurus jugak. Aku mengelak mase berselisih dengan gadis sebab aku pemalu. Kemudian aku takut terkene sipi. Nanti datang pulak masalah. Lelaki pemalu macam aku memang sifatnye begitu . Tapi kesannya, aku sendiri yang akan terase hati. Dan pada masa kini, semakin aku terase hati bile kejadian yang seperti itu berlaku lagi.



Ade banyak lagi aku nak tulis dan nukil.. Tapi aku dah kepenatan fikiran. Nanti aku update. Lagipun sape yang nak baca ape yang aku tulis pepanjang ni. ade orang bace? Memang beruntung orang tersebut :).